|
کدخبر: 180796

قیمت لواشک هم ۳ رقمی شد!

هر عدد از لواشک‌های پذیرایی یک‌هزار تومان قیمت دارد و بسته‌های ۱۰‌عددی معمولا قیمتشان بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

اصناف قیمت لواشک هم ۳ رقمی شد!

کمتر کسی هست که وقتی برش‌های ترش یا ملس لواشک را لوله می‌کند و در دهانش می‌گذارد به چیزی جز لذت بردن از لحظه فکر کند. لذت خوردن لواشک، چه آن‌هایی که کف سینی‌های بزرگ در دل آفتاب داغ تابستان خشک شده و چاشنی گرد و خاک و شاید دود را هم در خود دارد و چه لواشک‌های‌تر و تمیز لقمه‌ای و کارخانه‌ای که به لواشک پذیرایی معروف شده‌اند، به قدری زیاد است که برای دقایقی اعصاب و حواس دیگر را از کار می‌اندازد و فقط اعصاب چشایی را به واکنش و ترشح وامی‌دارد.

اما شاید بعد از آن بشود حرف از دیگر مسائل مربوطه ازجمله قیمت هم زد. اگرچه لواشک را معمولا مادرها و مادربزرگ‌های ما از میوه‌های در حال خراب شدن باقی‌مانده در یخچال و در ابعاد وسیع‌تر میوه‌های نه چندان باطراوت باقی‌مانده روی درخت‌ها تهیه می‌کردند و به‌نظر محصول گران‌قیمتی نمی‌آمد، اما واقعیت این است که امروز لواشک محصول گرانی محسوب می‌شود.

لواشک‌های بسته‌بندی و کارخانه‌ای طبیعتا به‌دلیل اضافه شدن هزینه‌های بسته‌بندی قیمت بالاتری دارند، اما نکته جالب اینجاست که قیمت لواشک با قیمت بعضی از انواع شکلات‌های بسته‌بندی برابری می‌کند درحالی‌که لواشک ۱۰۰ درصد ایرانی است و تولید شکلات به واردات قهوه و پودر شکلات وابسته است.

هر عدد از لواشک‌های پذیرایی یک‌هزار تومان قیمت دارد و بسته‌های ۱۰‌عددی معمولا قیمتشان بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است. البته لواشک‌های کارخانه‌ای فقط به‌صورت لقمه تهیه نمی‌شوند و انواع مسطح هم دارند، اما هرچه بسته‌بندی محصول شیک‌تر و به قول معروف مجلسی‌تر باشد، قیمت هم بالاتر می‌رود.چند سالی هست که در بعضی از فروشگاه‌ها لواشک‌هایی به شکل گل رز و یا تزئینات دیگر با رنگ و لعابی جذاب و خیره‌کننده به فروش می‌رسد که این لواشک‌ها قیمت‌شان نسبت به بقیه بیشتر است، اما در این مطلب فقط به قیمت لواشک‌های کارخانه‌ای پرداختیم که مشاهدات نشان می‌دهد هم‌اکنون قیمت‌شان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم است.گرانی میوه‌های تابستانه ازجمله آلو اجازه نمی‌دهد توصیه کنیم خودتان در خانه لواشک تهیه کنید.

قیمت هر کیلو لواشک به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسید / جدول

منبع: همشهری

ارسال نظر