|
کدخبر: 159103

علت کمبود مرغ در بازار چیست؟

در پی ممنوع شدن فروش قطعه بندی مرغ برای جلوگیری از گران فروشی، برخی مغازه ها در سطح شهر تهران از فروش مرغ خودداری می‌کنند و این در حالی است که دستگاه های اجرایی در آشفته بازار مرغ به جای تلاش برای حل مشکل، انرژی خود را صرف متهم کردن یکدیگر می کنند.

اصناف علت کمبود مرغ در بازار چیست؟

درحالی که قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ ۲۰۴۰۰ تومان است در هفته های اخیر شاهد گرانی و گرانی فروشی این محصول در بازار هستیم به طوری که هر کیلوگرم مرغ حدود ۳۰ هزار تومان بفروش می رسید اما با شروع برخورد دستگاه های نظارتی با مرغ فروشی ها، برخی از واحد های صنفی به سراغ قطعه بندی مرغ و فروش آن به قیمت های ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان کردند.

در روز های گذشته در حالی که مرغ به قیمت مصوب تنها در برخی از فروشگاه ها و میادین میوه و تره بار عرضه می شد که مردم برای خرید این محصول یا باید در صف های طولانی می ایستادند تا در نهایت می توانستند سه عدد مرغ را در این روزهای کرونایی خریداری کنند یا باید آن را به صورت قطعه بندی شده و با قیمت های آزاد خریداری می کردند.

بر این اساس تعزیرات حکومتی فروش مرغ قطعه بندی شده را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد تا از گران فروشی این محصول جلوگیری به عمل آید اما این شرایط باعث واکنش مرغ فروشی ها نیز شد به طوری که اخیرا برخی از مرغ فروشی ها، دیگر اقدام به فروش مرغ نمی کنند و از دیگر همکاران خود نیز می خواهند به مردم مرغ نفروشند.

بنابر این گزارش این آشفتگی ها در بازار مرغ دلایل مختلف نظارتی و تنظیم بازاری، مشکلات تامین و تولید مرغ دارد و از طرفی به بالا رفتن هزینه‌های تولید و خدمات برمی گردد اما صحبت های مسئولان در این ارتباط نشان از آن دارد که آن ها به جای این که دست در دست هم دهند و مشکلات را رفع کنند وقت و انرژی خود را صرف متهم کردن یکدیگر می کنند. در آشفته بازار مرغ و میوه هر دستگاهی تقصیر را به گردن دستگاه دیگر می اندازد. برای درک بهتر این موضوع فقط کافی است خلاصه ای از گفتگوی ویژه خبری شب گذشته در این ارتباط را مرور کنید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر