|
کدخبر: 150774

اخرین جزییات از پرداخت تسهیلات به چایکاران

رئیس سازمان چای گفت: بنابر آمار ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه‌ای به ۷ هزار و ۷۸۸ نفر پرداخت شد.

اصناف اخرین جزییات از پرداخت تسهیلات به چایکاران

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه تسهیلات به زراعی و سرمایه در گردش در حال پرداخت است، اظهار کرد: بنابر آمار ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه‌ای به ۷ هزار و ۷۸۸ نفر پرداخت شد.

او افزود: از مجموع ۳۸ میلیارد تومان، ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای برای به زراعی، احیای باغات، ماشین آلات و مکانیزاسیون پرداخت کردیم.

جهان ساز با بیان اینکه عملیات به زراعی به تازگی آغاز شده است، گفت: پس از بازدید از باغات تسهیلات در اختیار چایکاران قرار می‌گیرد و هم اکنون تولیدکنندگان فرصت دارند که باغات را احیا کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال به ازای هر هکتار احیای باغات رهاشده ۲۵ میلیون تومان، هرس کف بر ۲۰ میلیون تومان و کمر بر ۱۵ میلیون تومان با نرخ بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۴ ساله پرداخت می‌شود. همچنین تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ بهره ۴ درصد و بازپرداخت یکساله پرداخت و بهای آن از برگ سبز سال آینده کسر می‌شود.

رئیس سازمان چای بازگشت باغات رهاشده به چرخه تولید و افزایش کیفیت و کمیت برگ سبز چای را از مزایای پرداخت تسهیلات به چایکاران برشمرد و گفت: هر ۱۷ تا ۲۰ سال یک بار لازم است که در باغات هرس کف بر و کمر بر انجام شود تا کمیت و کیفیت بوته‌های چای افزایش یابد، همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در تغذیه مناسب باغات و افزایش کمیت و کیفیت تاثیر دارد.

بازگشت ۵۰۰ هکتار باغات رها شده به چرخه تولید

به گفته او، با پرداخت تسهیلات به زراعی به چایکاران پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید بازگردانده شود که با این وجود پیش‌بینی می‌شود که سطح باغات به یک هزار و ۷۰۰ هکتار برسد.

رئیس سازمان چای در پایان از پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: ۵۱۳ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده از چایکاران به طور کامل پرداخت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها