|

نامه‌ای که باید رئیس‌جمهور بخواند؛ تبعیض و ناعدالتی دیگر کافی است

جمعی از کارگران و کارمندان صنعت نفت و گاز در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور، خواستار رسیدگی فوری به طرح ساماندهی کارکنان دولت، حذف سیستم پیمانکاری و رفع تبعیض‌های شغلی شدند. این کارگران با اشاره به سال‌ها انتظار و وعده‌های عملی‌نشده، از رئیس‌جمهور درخواست کردند که عدالت شغلی را برای این قشر زحمت‌کش برقرار کند.
طلا و ارز
فهرست محتوا

کارگران و کارمندان صنعت نفت و گاز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از شرایط نامناسب شغلی، تبعیض و بی‌عدالتی‌های ناشی از سیستم پیمانکاری گلایه کردند. آن‌ها این سیستم را به «برده‌داری نوین» تشبیه کرده و خواستار لغو آن و تبدیل وضعیت شغلی خود به رسمی قطعی شدند.

انتقاد از اجرای ناقص طرح ساماندهی

در این نامه آمده است که طرح ساماندهی کارکنان دولت، علی‌رغم سال‌ها انتظار و وعده‌های مکرر مسئولان و نمایندگان مجلس، نتوانسته خواسته‌های به‌حق جامعه کارگری و کارمندی را برآورده کند. انتشار بخشنامه‌ها و اخبار اخیر در فضای مجازی نیز موجی از نارضایتی را در میان کارکنانی با سابقه ۵ تا ۲۸ سال ایجاد کرده است.

مطالبات مشخص کارگران از رئیس‌جمهور

کارگران و کارمندان در این نامه سه درخواست اصلی را مطرح کردند:

۱. جلوگیری از اجرای تصمیمات ناعادلانه در طرح ساماندهی کارکنان دولت.

۲. حذف کامل سیستم پیمانکاری و تبدیل وضعیت کارگران و کارمندان به رسمی قطعی.

۳. رسیدگی فوری به مطالبات جامعه کارگری برای جلوگیری از تشدید نارضایتی‌ها.

تأکید بر عدالت‌خواهی رئیس‌جمهور

کارگران در پایان نامه خود خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند: «مردم شما را برای برقراری عدالت انتخاب کردند. امیدواریم با اقدامات عاجل جنابعالی، این مطالبه به‌حق کارگران و کارمندان زحمت‌کش به نتیجه برسد و شاهد رفع تبعیض و برقراری عدالت شغلی باشیم.»

نامه‌ای که باید رئیس‌جمهور بخواند؛ تبعیض و ناعدالتی دیگر کافی است
کد خبر: ۳۵۸۶۷۸
۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۲
کارگرهای نفت وگاز که بیشترین حقوق رو میگیرن اعتراض کردن ما بیچاره ها که با ۱۸ سال سابقه ۸میلیون میگیریم چی بگیم .به کی بگیم
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار

مالمو
مالمو