رئیس کمیسیون نرمافزار سازمان نظام صنفی رایانهای معتقد است بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری، بیش از تسهیلات مالی، نیازمند تسهیل در قوانین و حل مشکلات از سوی دولت است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، شاهین طبری در گفتوگو با روزنامه «گسترش تجارت» اظهار کرد: گسترش بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شده تا موازیکاریهایی در این سازمان انجام شود. این موازیکاریها نه تنها سودده نیست، بلکه باعث میشود هم برای مراجعهکننده روندی سخت و گیجکننده ایجاد شود و هم برای بدنه دولت هزینههای اضافی در بر خواهد داشت. بر همین اساس کوچکسازی سازمانی برای این وزارتخانه میتواند نتایج مثبتی را در بر داشته باشد.
وی افزود: یکی از مشکلات ما به عنوان فعالان بخش خصوصی حوزه نرمافزار آن است که وزارتخانه ارتباط مستقیمی با ما ندارد و به همین دلیل هم در قانونگذاری حمایت مستقیمی را نمیتوانیم دریافت کنیم.
طبری ادامه داد: البته چند سالی است که طرحی به نام «وام وجوه اداره شده» برای حل مشکلات مالی فعالان این حوزه اجرا شده اما به دلیل همان بدنه عظیم سازمان وزارتخانه و موانعی که در این میان به وجود میآید، تسهیلات مالی به سختی بهدست افراد میرسد. هرچند معتقدم آنچه ما برای بخش خصوصی نیاز داریم تسهیلات مالی دولتی نیست، بلکه ما به تسهیل در قوانین و حل مشکلات و حمایت نیاز داریم.