طی یک سال گذشته ۱۵۸ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۳۰ فقره قرارداد سرمایهگذاری در حوزه بنادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن رشد ۵۳ درصدی داشته است.
گسترش نیوز- محمدعلی حسنزاده در مراسم روز گرامیداشت حملونقل و همایش جذب سرمایهگذاری در بنادر با بیان اینکه در امسال تقویت، نظارت و انجام ممیزیهای اداری در حوزه سرمایهگذاری در بنادر را دنبال میکنیم، اظهارکرد: مرجع حاکمیت امور بندری و مرجع کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوردی است و در این راستا به دنبال کاهش مشکلات در این حوزه و افزایش جذب سرمایهگذارها هستیم.
وی با تاکید بر اینکه جهتگیری ما در این حوزه رویکرد لجستیکی در توزیع کالا است، گفت: امسال جابهجاییهای کاپوتاژی کالا را دنبال کردیم و برای مثال از بندر امام محمولههای گندم به بندر چابهار جابهجا شد. حسنزاده تاکید کرد: به دنبال کاهش هزینههای تمامشده خدمات بندری هستیم از این رو تفکیک تعرفههای بنادر جنوبی و شمالی و بنادر کوچک را دنبال میکنیم. معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تعدادی کنوانسیون در سال اخیر به بنادر ابلاغ شده که همچنین با توجه به وقوع سانحه اخیر در بندر شهید رجایی که باعث جان باختن یکی از کارکنان شد، موضوع ایمنی حملونقل و نگهداری را جدیتر از گذشته مورد تاکید قرار دادیم. حسنزاده با بیان اینکه فسخ تعداد محدودی از قراردادها در دستور کار است، گفت: دستورالعمل صدور مجوز فعالیت در بنادر و بنادر منطقه ویژه اقتصادی بازنگری شده و مجوز این شرکتها به صورت پنج ساله خواهد بود. وی با اشاره به میزان سرمایهگذاری در بنادر در یک سال گذشته گفت: طی یک سال گذشته ۱۵۸ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۳۰ فقره قرارداد سرمایهگذاری در حوزه بنادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن رشد ۵۳ درصدی داشته است. معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موضوع افزایش سهم حملونقل ریلی در جابهجایی بار بنادر گفت: طبق اسناد بالادستی باید میزان جابهجایی بار بنادر از طریق ریل به ۳۰ درصد برسد که در این راستا اسنادی را با سایر نهادها به امضا رساندهایم. حسنزاده با تاکید بر حمایت از تولید کانتینر در کشور گفت: اخیرا یکی از شرکتهای داخلی موفق به تولید کانتینر شده است که سه شرکت دیگر هم اعلام آمادگی کردند و سازمان بنادر هم از تولیدکنندگان کانتینر و هم خریداران حمایت میکند و تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار میدهد.
منبع: ایلنا