به گفته وزیر صمت افزایش نرخ بنزین باعث افزایش نرخ در حوزه حملونقل شده که این افزایش نرخ به جهت اینکه نرخ گازوییل ثابت است نباید در همه سیستم حملونقل اتفاق بیفتد.
گسترش نیوز - روابط عمومی وزارت صمت توضیحاتی در خصوص خبر خبرگزاری تسنیم منتشر کرد.
در این توضیحات آمده است:
اخیرا خبری در خبرگزاری تسنیم به نقل از وزیر صمت مبنی بر نرخ کرایههای حملونقل، به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما منتشر شده است که متاسفانه جمله منقطع و به صورت ناقص نقل شده که به صورت ذیل اصلاح میشود.
بر اساس این گزارش: رضا رحمانی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش نرخ بنزین باعث افزایش نرخ در حوزه حملونقل شده که این افزایش نرخ به جهت اینکه نرخ گازوییل ثابت است نباید در همه سیستم حملونقل اتفاق بیفتد که یک عده کرایههای کامیونها و سایر سیستمهای حملونقل گازوییلی را هم بخواهند افزایش دهند در حالی که مصرف عمده حمل نقلها بهویژه در لجستیک تولید، گازوییلی است و در نرخ گازوئیل افزایشی نشده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به هر حال قیمتها را باید کنترل کرد و افزایش قیمتها را در حد واقعی دستگاههای نظارتی میپذیرند، اما با کسانی که بخواهند بیجهت افزایش نرخ دهند و دنبال سوء استفاده هستند برخورد جدی میشود.
رحمانی افزود: کنترل قیمتها را از چند منظر پیگیر هستیم یکی از روندها از مبدا است یعنی از تولید کالا را تا بهدست مصرفکننده برسد دنبال میکنیم.
وی گفت: روند بعدی توزیع عمده و توزیع خرده است در تمام این مراحل بازرسان ما حضور دارند و قیمتها را کنترل میکنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با انجمنهای مربوطه هماهنگیهای لازم انجام گرفته و اکثراَ خودشان مراقب هستند و مراقب بودند که افزایش قیمتی را اعمال نکنند.
وی افزود: از نظر کارشناسان افزایش نرخ بنزین تاثیر خیلی خاصی بر دیگر کالاها نباید داشته باشد و اگر هم دارد خیلی ناچیز است.
رحمانی در خصوص تشدید بازرسیها در هفته جاری نسبت به هفته قبل از سهمیه بندی بنزین هم افزود: شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی تشکیل پرونده تخلفات از طرف بازرسانمان بودهایم.
وی در پایان از رسانه ها، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف و بسیج تشکر کرد و گفت: این دستگاهها باعث شدند تا کمبودها جبران شود و همچنان باید پای کار بمانند.
منبع: تسنیم