مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بینالملل استانداری مرکزی گفت: تاکنون ۶۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی محقق شده و بقیه موارد نیز در دست پیگیری است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، محمود نعمتی اظهار کرد: دستگاههای اجرایی همراهی خوبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دارند و تاکنون به واسطه تفاهمهای اثربخش، بخش عمدهای از مشکلات موجود بین بنگاههای اقتصادی و دستگاههای اجرایی رفع شده است. مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بینالملل استانداری مرکزی افزود: براساس اطلاعات رسیده سایت بهین یاب به زودی فعال میشود و بنگاههای اقتصادی کمتر از ۱۰۰ کارگر با مراجعه به سایت باید درخواست خود را ثبت کنند تا به سیستم بانکی معرفی و مشمول دریافت تسهیلات رونق تولید شوند. نعمتی تصریح کرد: بنگاههای تولیدی میتوانند به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کرده و پیگیریهای لازم را به منظور رفع مشکلات خود داشته باشند. مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بینالملل استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مجموعه دستگاههای اجرایی پیگیری توسعه اشتغال و رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی را در اولویت کار داشته باشند و امید است در سال جاری شاهد رونق تولید و فعالیت واحدهای صنعتی و رفع مشکلات بنگاههای تولیدی باشیم. وی افزود: در آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی، عمده مشکلات ۱۰ واحد صنعتی در زمینه بیمه تامین اجتماعی، امور مالیاتی، مسکن و شهرسازی، شرکت شهرکهای صنعتی، شرکت برق، دستگاههای خدمات رسان و بانکها مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.