عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و همچنین مراتع دامها دشت آزادگان به زیر آب رفته است؛ ناگفته نماندکه دستور تخلیه شهرستان بستان به سبب در معرض بودن خطر سیلاب داده شده است.
گسترش نیوز، قاسم ساعدی به وضعیت بحرانی سیلاب در شهرستان دشت آزادگان اشاره کرد و گفت: روستاهایی که درمعرض خطرسیلاب بودند به صورت متوالی هر روز به ساکنان روستاییان اعلام میشود که روستاها را تخلیه کنند.
وی افزود: تاکنون ۴۰ روستا به سبب خطر سیلاب تخلیه شده است و به گونهای امکانات و وسایل خود را جابهجا کردند.
خانوادهها به سمت بستگان خود در جاهای امن میروند
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه به دستور تخلیه شهر بستان به دلیل در معرض بودن خطر سیلاب اشاره و تصریح کرد: دستور تخلیه شهرستان بستان به سبب در معرض بودن خطر سیلاب داده شده است و شهروندان به صورت تدریجی در حال اسباب کشی هستند و با یک آرامشی هم در حال انجام این کار هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: بعضی از این خانوادهها به سمت و سوی قوم و خویش خود که در جاهای امن و به دور از سیلاب هستند؛ میروند.
مردم در جهت ساخت سیل بندهای شهر سنگ تمام گذاشتند
ساعدی به همبستگی و تلاش مردم نسبت به ایجاد سیل بندها اشاره و تاکید کرد: برخی از مردم در شهر ماندند و در حال تلاش برای ساختن سیل بندها هستند؛ناگفته نماند که جوانان و مردم به صورت گروهی با استفاده از ابزارهای خود در حال ساختن سیل بند هستند در واقع یک روحیه جهادی در بین مردم است.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در جهت تقویت و ساخت سیل بندها نیروی انسانی که مردم و جوانان هستند همه با یک اتحاد و همبستگی سنگ تمام گذاشتند.
وی به میزان خسارت سیلاب در شهرستان دشت آزادگان اشاره و تاکید کرد: بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و همچنین مراتع دامها دشت آزادگان به زیر آب رفته است.
منبع: خانه ملت