رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سهم هرمزگان از صادرات غیرنفتی ۸میلیارد و ۹۹۴میلیون دلار بود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی بیان کرد: سهم این استان از صادرات محصولات غیر نفتی ۸ میلیارد و ۹۳۷ میلیون دلار در امسال تعیین شد که طی ۱۱ ماهه امسال به بیش از ۸ میلیارد و ۹۹۴میلیون دلار رسید که ۱۰۰درصد پیشبینی مورد نظر در این زمینه تحقق یافته است.
قاسمی افزود: عمده کالاهای صادرشده از استان هرمزگان شامل: آهن و فولاد، قیر، میوه و تره بار، خشکبار، خرما، بنتونیت (قیر طبیعی)، سنگ آهن، روغن و سایر محصولات از زغال سنگ بود.
وی با بیان اینکه هند، امارات متحده عربی، عمان، چین، ویتنام کشورهای هدف صادراتی استان هرمزگان در۱۱ماهه امسال بوده است، گفت: هرمزگان از ویژگیها و قابلیتهای برجستهای در زمینه توسعه صادرات برخوردار است که میتواند این استان را به عنوان یکی از قطبهای صادراتی در کشور و حتی خاورمیانه مطرح کند.
قاسمی هم چنین به وجود ۲۲ بندر صیادی، ۱۰بندر تجاری و صنعتی، ۱۳ بندر چندمنظوره، ۳ بندرنفتی و یک بندر اختصاصی معدنی در طول ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی این استان برای رشد و توسعه صادرات غیرنفتی اشاره کرد.