|

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی دولت دوازدهم رکورد زد

فهرست محتوا

مدیر کل سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجي در دولت دوازدهم به مرز ۳.۲ میلیارد دلار رسید.

افروز بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، خاطر نشان کرد: این حجم سرمایه‌گذاری مربوط به ۶۹ پروژه است که ثبت شرکت در ایران، خرید زمین و اخذ مجوز هیات سرمایه‌گذاری خارجی آنها انجام و عملیات اجرایی آنها با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: علاوه بر پروژه‌های مذکور انعقاد بیش از ۵۰ تفاهمنامه و قرار داد با سرمایه گذران خارجی در مرحله نهایی شدن است که حدود ۵۰ درصد سرمایه گذاری‌های محقق شده با مشارکت شرکای داخلی و مابقی با ۱۰۰ درصد سهام سرمایه گذران خارجی است.

به گفته بهرامی، در جهت گیری اصلی سرمایه گذاری‌های یاد شده انتقال فناوری‌های روز دنیا، تولید صادرات محور، دسترسی به بازار‌های بین‌المللی، تکمیل زنجیره‌های تولید داخل و انتقال به زنجیره جهانی مد نظر قرار گرفته است.

مدیر کل سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش صنعت معدن و تجارت در سال ۹۶ بیش از ۴ میلیارد دلار و در سال ٩٥ به ميزان ١.٩ ميليارد دلار بوده است به عبارتي مقايسه ميزان سرمايه گذاري خارجي سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥ بیش از دو برابر رشد را در این حوزه نشان ميدهد . وی ادامه داد: خوشبختانه عليرغم تنش‌های موجود علیه ایران در فضای بین‌المللی حجم عمده‌ای از سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط شرکت‌های معتبر اروپایی بوده است، به عنوان نمونه، کشور آلمان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی دنیا پس از برجام فقط در بخش صنعت کشور حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

گفتنی است؛ هیچ یک از ارقام مذکور شامل قرار داد‌های فایناس نبوده و صرفا مربوط به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی دولت دوازدهم رکورد زد
کد خبر: ۳۱۱۱۹
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار

مالمو
مالمو