معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه ۹۶۸واحد دامی برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند، ابراز کرد: از این تعداد ۴۶۰بهرهبردار تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، مصطفی شاهحسینی، بابیان اینکه در راستای رفع موانع تولید واحدهای دامی استان در مجموع تعداد ۹۶۸ واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانکهای عامل معرفی شدند، ابرازکرد: با توجه به اینکه هدفگذاری دولت افزایش اشتغال و کمک به واحدهای در شرف تعطیلی است بر همین اساس در استان نیز با راهاندازی مجدد سایت بهیت یاب توانستیم واحدهای کشاورزی را برای دریافت تسهیلات به این بخش گسیل کنیم تا علاوه بر اشتغالزایی بتوانیم شعار اقتصاد مقاومتی را نیز محقق کنیم.
وی بابیان اینکه تاکنون ۴۶۰ نفر از بهرهبرداران بخش دامپروری استان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند، افزود: این واحدها میتوانند از طریق دریافت تسهیلات فعالیتهای دامی خود را ادامه دهند و ضمن آن بتوانند سهمی را نیز در اشتغالزایی استان داشته باشند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه باهدف رفع موانع تولید و تأمین نقدینگی شاغلان بخش دامپروری استان توانستیم تسهیلات مناسبی را در اختیار آنها قرار دهیم، ابرازکرد: شاغلان بخش دامپروری استان در این راستا حدود ۶۲۵ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
شاهحسینی بابیان اینکه شاغلان واحدهای دامی استان برای دریافت یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال به بانک عامل معرفیشده بودند، تصریح کرد: از این میزان در مجموع بیش از ۶۲۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش دامپروری استان اخذ شد.
وی افزود: ۵۹۸ واحد دامداری صنعتی و یک هزار و ۲۰۰ واحد دامداری سنتی در استان سمنان فعال است که توجه به این واحدها میتواند نقش مهمی را در رونق اقتصادی استان داشته باشد بر همین اساس ارائه تسهیلات و بازرسی از واحدهای دامی در سیاستهای سال آینده جهاد نیز با جدیت بیشتری پیگیری میشود.