مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: طی چند سال اخیر بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان اعتبار از طریق دهیاریهای کردستان صرف طرحهای توسعه روستایی این استان شده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، کوروش مرادی گفت: توسعه کشاورزی یکی از مهمترین بخشهای توسعه در جوامع امروزی است که از جنگ جهانی دوم به بعد کشورهای اروپایی به این امر مهم پرداختند.
مرادی با بیان اینکه یکی از گامهای مثبت کشور در ۱۰ سال گذشته ایجاد دهیاریها است بیان کرد: درحالحاضر بالغ بر ۳۳ هزار دهیار در کل کشور فعال است که از این رقم ۱۱۹۲ دهیار در استان کردستان فعال هستند و طبق برنامههای انجام شده ۳۰ دهیاری دیگر نیز به این مجموعه به زودی افزوده خواهد شد.
وی عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته طرحهای فراوانی از طریق دهیاریها و مشارکت خود مردم روستاها انجام شده است و بالغ بر ۴۸ ملیارد تومان بودجه در این ۱۰ سال صرف طرحهای دهیاریهای استان کردستان شده است.
وی گفت: امسال نیز بالغ بر ۲ ملیار تومان بودجه صرف طرحهای دهیاریها شده است که رقمی قابل توجه است و نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش بودجه داشته است.
همچنین در این رابطه حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: سپاه نقش کم نظیری در تامین و توسعه امنیت و آبادانی دارد و همه قدردان این تلاشها هستیم. امروز سپاه علاوه بر تامین امنیت برای پیشرفت و آبادانی کشور هم تلاش میکند و این مهم از تامین امنیت کمتر نیست.
وی افزود: مردمی که خود شکوفا بوده و از سرمایههای فکری و فیزیکی بهتر استفاده کنند، میتوانند عاملی برای تامین امنیت برای کشور و منطقه باشند. در استان کردستان کارهای خوبی در زمینه تامین انرژی و زیرساختهای روستاها صورت گرفته است اما این اقدامات باید با زمینهسازی برای ایجاد سرمایه گذاری، اشتغال، فقر زدایی و ثروت در روستاها توام باشد.