رئیس سازمان صنعت و معدن استان قم از جهش استان قم در یک ماه اخیر برای پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به تولیدکنندگان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمود سیجانی با اشاره به آمار تسهیلات رونق تولید اظهار کرد: در بخش صنعت ۹۰ مورد پرداختی داشتیم که به ۱۶۲ میلیارد تومان رسید و در مجموع ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات در امسال به تولیدکنندگان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه قم در این زمینه رتبه دوازدهم را در بین استانهای کشور دارد، افزود: حدود سه رتبه در استان در دو ماه اخیر بالا رفتهایم و حتی استانهایی مثل فارس و تهران و آذربایجان نزدیک ما هستند.
رئیس سازمان صنعت و معدن استان قم با اشاره به دلایل جهش تسهیلات پرداختی گفت: ستاد تسهیل به صورت ماهانه برگزار میشد اما این یک ماه اخیر هر هفته برگزار کردیم و به همین دلیل فشار بر دبیرخانه و بانکها مضاعف شد.
وی با اشاره به اینکه یک ماه و نیم و دو ماه پیش پرداختی ما ۹۰ میلیارد تومان بود، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد تسهیلات اعطا شده سرمایه در گردش است و در بخش نوسازی و سرمایه ثابت مشکل داریم.
سیجانی خاطرنشان کرد: نرخ بالا، نوسانات نرخ ارز، عدم تخصیص ارز مبادلهای به ماشینآلات در بانک مرکزی موجب شده بانکها و تولیدکنندگان در تسهیلات بازسازی و نوسازی رغبت نداشته باشند.
وی افزود: با مشوقهایی که برای سال آینده در تسهیلات بازسازی و نوسازی در نظر گرفته شده پیشبینی میکنیم که این موضوع سال آینده رونق بگیرد.