مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: گیلان دارای رتبه اول کشور در تکثیر و پرورش ماهی قرمز است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، به نقل از ادارهکل دامپزشکی گیلان، سهراب عاقبتی گفت: از آنجایی که استان گیلان دارای رتبه اول کشور در تکثیر و پرورش ماهی قرمز است، هر ساله قبل از شروع ایام خرید و فروش ماهیان قرمز و در راستای اجرای طرحهای پایش و مراقبت سازمان دامپزشکی کشور، از مزارع موجود در سطح استان نمونهبرداری میشود. وی افزود: بعد از انجام آزمایشات روی ماهی، از طریق سامانه پایش بیماریهای آبزیان، گواهی سلامت برای عرضه ماهی در مراکز مجاز داخل و خارج استان صادر میشود. عاقبتی تصریح کرد: تاکنون تعداد ۵۹۲ هزار قطعه ماهی قرمز با مجوزهای لازم از این اداره کل به سایر استانهای کشور ارسال شده است. وی خاطرنشان کرد: جهت اطلاع رسانی بهتر پوسترهایی در خصوص بهداشت و بیماریهای ماهی قرمز تهیه و توزیع شده است.