استاندار کرمان از عضویت ۲۰ هزار نفر از مردم استان کرمان در صندوقهای خرد روستایی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: نزدیک به چهار سال است که الگوی مدیریتی جدید اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان تمرین کردهایم که هدف از اجرایی کردن این طرح، واگذاری توسعه به بخش غیردولتی است.
وی با بیان اینکه در دولتهای گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما منجر به توسعه پایدار نشده بوده و نتوانستیم تولید اشتغال مناسب کنیم، اظهار کرد: بعد از چهار سال از اجرایی شدن این الگو، خوشبختانه شاهد توسعه پایدار در مناطق مختلف استان هستیم که نشان میدهد میتوان با شرکتهای توسعهگرا اقدامات خوب را انجام داده و دولت فقط نقش نظاره گری را برعهده خواهد داشت.
رزم حسینی با اشاره به حضور ۲۳ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی در استان کرمان در هشت منطقه اقتصادی اظهار کرد: این کار به صورت دراز مدت خواهد بود که در راستای اجرایی کردن این طرح، مشکلات بسیاری وجود داشت که خوشبختانه امروز بخش اعظمی از این مشکلات مرتفع شده است.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که به قوام جمهوری اسلامی در بخشهای فرهنگ و اقتصاد دست پیدا کنیم اظهار کرد: خوشبختانه نتایج این طرح نشان میدهد راه را درست رفتهایم که نمونه بارز آن تاکید و تایید مقام معظم رهبری در دو نوبت از این مدل بوده است.
وی با بیان اینکه به دنبال آن نیستیم که بخواهیم به صورت موقت محرومیت زدایی کنیم، تصریح کرد: در این مدل به دنبال آن هستیم که دولت را روز به روز کوچکتر از دیروز کنیم و معتقدیم همه مسئولان میتوانند به این باور برسند که با چنین مدلی، توسعه پایدار در کشور را رقم بزنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه حضور بنگاههای اقتصادی در استان به صورت داوطلبانه بوده و هیچ اجباری برای این بنگاهها در نظر گرفته نشد، تصریح کرد: هدفمان این نیست که تسهیلات بدون هدایت به مردم اعطا کنیم بلکه میخواهیم این تسهیلات به افرادی که میخواهند واقعا کار کنند پرداخت شود.
رزم حسینی اظهار کرد: در بحث توانمندسازی نیز طرح صندوق خرد روستایی و طرح ترسیب کربن را در سراسر استان کرمان راهاندازی کردهایم که این کار میتواند در شهرستان راور نیز اجرایی شود.به گفته
به گفته استاندار کرمان؛ وقتی بنگاههای بزرگ اقتصادی در منطقهای حضور پیدا میکنند، مردم و بخش خصوصی نیز به آنها اعتماد پیدا خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه در راور میخواهیم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مشکل بیکاری شهرستان را حل کنیم اظهار کرد: در حوزه زیرساختها مشکلی نداریم و دولت موظف اجرایی شدن این زیرساختهاست و ما فقط میخواهیم مردم بتوانند با پول جیب خود، مشکل اشتغال خود را برطرف کنند.