مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:از آغاز فصل برداشت تاکنون، 37هزارتن محصول نارنگی از باغ های این استان برداشت و به بازار عرضه شده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، مسعود گرگیج پیش بینی کرد: این میزان تا پایان زمان برداشت (اواسط اسفند)، به حدود 62هزارتن برسد.
این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت باغ های نارنگی استان را هفت هزار و 300هکتار ذکر کرد و افزود: حدود90 درصد از این سطح به رقم ' سیاهو' و 10درصد باقی مانده به سایرارقام اختصاص دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان ساخت: نارنگی 'سیاهو' (پفکی) به دلیل کیفیت بالا، منحصر بفرد بودن، بازار پسندی وکشت غالب، 'ثبت ملی' شده است.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: محصول نارنگی برداشتی از باغ های این استان علاوه بر تامین نیاز داخل، به مقصد استان های تهران، فارس وآذربایجان شرقی نیز حمل می شود.
دراین اطلاعات زمان آغاز برداشت محصول از باغ های نارنگی هرمزگان اوایل بهمن و پایان برداشت آن نیز اواسط اسفند ماه اعلام شده است.
شهرستان های رودان و حاجی آباد مناطق مهم و عمده تولید کننده نارنگی در هرمزگان هستند.
وسعت باغ های مرکبات هرمزگان 33هزارهکتار با تولید سالانه 362هزارتن اعلام و گفته شده این استان سومین تولید کننده مرکبات در کشور است.