عضو شورای پلاسکو بابیان اینکه بعد از سقوط پلاسکو برندهای خارجی دسته چندم خارجی در ایران قدرت مانور پیدا کردند، گفت: ۵ هزار نفر بهصورت مستقیم و ۶۰ هزار نفر بهصورت غیرمستقیم در پلاسکو کار میکردند.
داریوش صادقی نژاد در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در پاسخ به این پرسش که شما یکی از کسبهای هستید که بیش از همه آسیب دیدید چراکه یک طبقه از آن ساختمان متعلق به شما است، آیا انتظار مشخصی از دولت دارید، بیان کرد: من بر این باورم که همه کسبه متضرر شدند و فرقی بین کسی که ۵۰ متر مغازه داشت با کسی که یک طبقه دست او بود، ندارد.
به گفته صادقینژاد؛ ۵ هزار کارگر بهصورت مستقیم و ۵۰ هزار نفر بهصورت غیرمستقیم در پلاسکو کاسبی میکردند اما بعد از فرو ریختن این ساختمان بسیاری از هتلها، رستورانها، کاسبها، باربران و حتی تاکسیهای خطی مانند گذشته فعالیت شان رونق ندارد.
وی بابیان اینکه هماکنون کسبه پلاسکو از جیب میخورند، بیان کرد: بعد از جانمایی کسبه در پاساژ نور، کسبوکار اعضا از رونق افتاد، چراکه این پاساژ برای مردم شناخته شده نبود.هرچند این پاساژ بسیار مجهز است اما نتوانسته برای کسبه درآمد ایجاد کند.
به گفته عضو شورای پلاسکو؛برای موفقیت در مجتمع نور باید تبلیغات بیشتری انجام میشد. بسیاری از مردم با رد شدن از مجتمع نور متوجه نمیشوند که این پاساژ تجاری است. و بیشتر حال و هوای اداری دارد.
وی در ادامه با اشاره به برخورد نامناسب با کسبه پلاسکو در مجتمع نور، بیان کرد: حتی نگهبانان مجتمع نور، با کسبه برای دیر پرداخت کردن شارژ غیرمنصفانه عمل کردند. این در حالی است که کسبه پلاسکو در آن ساختمان احترام زیادی داشتند.
صادقینژاد بابیان اینکه بازار شرایط خوبی ندارد، بیان کرد: بسیاری از کسبه مشتریان خود را دست دادند چراکه در مجتمع نور دیده نمیشود.
به گفته وی؛ حق کسب و پیشه کسبه مشخص است از اینرو آنها نباید برای ساخت مجدد پلاسکو هزینه جواز پرداخت کنند اما کسبه توافق کردند که خود بخشی از هزینه مصالح ساختمانی را پرداخت کنند.