|

برونشیت و نیوکاسل علت مرگ مرغ‌های‌ تخلیه شده در اطراف اراک

فهرست محتوا

رییس شبکه دامپزشکی اراک گفت: خوشبختانه نمونه‌برداری‌هایی صورت گرفته از لاشه‌های تخلیه شده در دو نقطه از اراک نشان از عدم ابتلای مرغ‌ها به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمدرضا جوانمرد علت اصلی مرگ این مرغ‌ها ابتلا به بیماری برونشیت و نیوکاسل عنوان کرد و افزود: تلفات مربوط به مرغداری‌های گوشتی بوده است و لاشه‌های مرغ طبق نمونه‌برداری انجام شده حدود ۳۵ روزه بوده‌اند که بواسطه این بیماری از بین رفتند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مرغداری‌های شهرستان فاقد بیماری هستند به نظر می‌رسد که این لاشه‌ها از خارج از اراک وارد این شهر شده و در اراضی دربند و روستای ضامنجان تخلیه شده باشند.

جوانمرد با بیان اینکه با اطلاع از این گزارش به سرعت با کمک دهیاری عملیات دفن و پاکسازی منطقه انجام گرفت، گفت: هنوز عوامل این اقدام شناسایی نشده‌اند و تا امروز موردی از تخلیه مجدد گزارش نشده است.

برونشیت و نیوکاسل علت مرگ مرغ‌های‌ تخلیه شده در اطراف اراک
کد خبر: ۲۷۲۹۳
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
ارسال نظر
captcha