رییس شورای شهر تهران و فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، آخرین سالی بود که آیت الله مجدد برای ریاست جمهوری حضور پیدا کردند و نتیجه آن انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس جمهور بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، محسن هاشمی در نخستین کنگره نکوداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی،بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره بر این عقیده بود که باید ایرانی آباد، آزاد و معتدل داشته باشیم.در مورد سیاست خارجی اولین نکته ای که برای ایشان دارای اهمیت بود وارد کردن کمترین فشار به مردم بود. در همین راستا سیاست هایی خود را بر این اساس تنظیم می کردند. در بخش اقتصادی نیز وی تنها راه حل برای مشکلات مردم را گذر از مسیر تولید و ایجاد اشتغال می دانستند.
وی افزود: آیت الله هاشمیرفسنجانی در دولت سازندگی و پس از آن همواره بر سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید داشتند تا ابتدا سیاست جایگزینی واردات محقق شده و سپس سیاست صادراتی در کشور پیاده سازی شود.
هاشمی تصریح کرد: در اواخر دولت سازندگی نیز به شدت به این موضوع پرداخته شد و همواره تنها راه توسعه اقتصادی کشور را در تولید صادرات محور و پرهیز از خام فروشی اعلام می کرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای دولت ایشان اجرای دقیق برنامه های پنج ساله توسعه بود؛ البته در سالهای بعد کشور دچار افراط و تفریط هایی شد و همین امر باعث صدمه به برنامه های توسعه کشور شد.
رییس شورای شهر تهران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره اگر در شرایطی افراط و تفریط می شد خود را در کفه دیگر قرار می دانند تا تعادل به جامعه بازگردد و این موضوع را چندین بار در زندگی شان تکرار کردند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: آیتالله هاشمی رفسنجانی اصولا به سمت وحدت میان قوا و احزاب و ایجاد وحدت در جامعه حرکت میکرد و امیدوارم مسیر آیتالله هاشمی رفسنجانی در کشور ادامه پیدا کند.