عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به پیامدهای منفی فیلتر شدن فضای مجازی بر کسبوکارهای نوین، گفت: برای موفقیت در کسبوکارهای مجازی باید ابتدا یکسری زیرساختها را در کشور فراهم کنیم. اما بدون تردید فراهم کردن بخشی از زیرساختها در دست بخش خصوصی نیست.
محمدعلی صدیقی در گفتوگو با خبرنگار پ ایگاه خبری گسترش اظهار کرد: دنیای امروز عصر فناوری ارتباطات و اطلاعات است؛ در این روزگار در کوتاهترین زمان ممکن اخبار از گوشه و کنار دنیا مخابره میشود. بدون تردید سیاسی کردن دنیای مجازی پیامدهای مثبتی برای کشور بههمراه نخواهد داشت.
به گفته این فعال اقتصادی: دولت با فیلتر کردن سایتها نمیتواند صورت مسئله را پاک کند چراکه پیشرفت علم این امکان را برای کاربران مجازی فراهم کرده است که با فیلترشکنها به مقابله با این محدودیتها بیایند.
صدیقی با بیان اینکه فعالان بازار مخالف حرکتهای تند در جامعه هستند، اظهار کرد: مردم خواستهای موجهی دارند و باید دولت پیگیر این موضوعات باشد: اما بر این باوریم که برخی از این شرایط سوءاستفاده میکنند اما با این وجود بهتر بود دولت برای مهار کردن سوءاستفادهگران راه دیگری را انتخاب میکرد.
وی با بیان اینکه اولویت اول کشور و مردم حل شدن مشکلات اقتصادی در جامعه است، گفت: من اعتقاد دارم که باید شرایط را برای کسبوکارهای نوین فراهم کرد. چراکه در سایه فعالیت در دنیای مجازی بسیاری از هزینهها تعدیل و منابع انسانی مدیریت میشود.
به گفته خزانهدار اتاق اصناف ایران؛ کسبوکار در دنیای مجازی برای بازار راکد امروز ایران شادابی ایجاد کرده بود از اینرو باید شرایط را برای رشد و توسعه آنها فراهم کنیم.