|

ساختار نرخ‌گذاری در ایران مشکل دارد

فهرست محتوا

عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداران تهران گفت: به نظر من دولت به‌جای کنترل بازار بهتر است که بر بازار نظارت کند و تولیدکنندگان را برای روزهایی آماده کنند که میزان مصرف بالا می‌رود تا دیگر با افزایش تقاضا شاهد کمبود کالا در بازار نباشیم.

قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، بابیان اینکه بسیاری از کشورها نظارت دولت در قیمت‌گذاری را حذف کرده‌اند. بیان کرد: متاسفانه ساختار نرخ‌گذاری در ایران مشکل دارد از این‌رو باید اجازه بدهیم که نرخ کالاهای نهایی در نهایت در بازار و از طریق نظام عرضه و تقاضا تعیین شود.

به گفته وی؛ تولیدکنندگان داخلی توان تامین نیاز داخلی را دارند بدین جهت می‌توان با برنامه‌ریزی در تولید نیاز خود را به واردات کالاهای اساسی از بین ببریم. به‌عنوان مثال تولیدکنندگان داخلی زیادی اقدام به تولید تخم‌مرغ می‌کنند؛ اگر دولت از سال‌های پیش در این زمینه برنامه‌ریزی کرده بود و مازاد تولید سال‌های گذشته را دپو می‌کرد دیگر در سال جاری با شیوع آنفولانزای مرغی شاهد کمبود و افزایش نرخ تخم‌مرغ در بازار نمی‌شدیم.

حسنی بابیان اینکه دولت باید از نرخ‌گذاری بر کالاهای اساسی کنار برود، خاطر نشان کرد: به نظر من دولت به‌جای کنترل بازار بهتر است که بر بازار نظارت کند و تولیدکنندگان را برای روزهایی آماده کنند که میزان مصرف بالا می‌رود تا دیگر با افزایش تقاضا شاهد کمبود کالا در بازار نباشیم.

ساختار نرخ‌گذاری در ایران مشکل دارد
کد خبر: ۲۵۷۱۲
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو