رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: کسانی که موافق و با مخالف ادغام اتحادیهها هستند بیشتر به منافع خود فکر میکنند و چندان در پی ارتقاء فعالیت اعضای اتحادیهها نیستند.
محمد طحانپور در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش بیان کرد: اگر قرار است ادغامی صورت بگیرد باید برنامهریزی شده و با توجه به نظرات کارشناسی انجام شود چرا که کار غیرکارشناسی در نهایت نتیجهبخش نخواهد بود.
وی با انتقاد از این مهم که اصناف بخشی از دولت شدهاند، گفت: رفتار و کردار ما در راستای اهداف دولت است اما من به عنوان یک فعال اقتصادی بر این باورم باید تا زمانی با دولت همسو باشیم که آنها در راستای اهداف مردم قدم بگذارند.
طحانپور عملکرد علی فاضلی رئیس فعلی اتاق اصناف ایران مثبت ارزیابی نکرد و افزود: من تاکنون خروجی مثبتی از عملکرد ایشان مشاهده نکردم و ممکن است اصنافیها در دولت حضور پررنگی داشته باشند اما این حضور منجر به کسب نتایج مثبتی نشده است.
به گفته این فعال اقتصادی؛ اصتاف زمانی موفق خواهند شد که بایکدیگر رفیق و همراه باشند. اما متاسفانه برخی رفتارها ما رفقا را در مقابل هم قرار داده است و ما را به شکلهای مختلف در مقابل هم قرار میدهند.
طحانپور بااشاره به مشکل واحدهای بدون مجوز، خاطر نشان کرد: متاسفانه آنگونه که باید با واحدهای متخلف بدون پروانه کسب برخورد نمیشود. این در حالیست که این واحدها مالیات پرداخت نمیکنند و بسیاری از هزینههای واحدهای دارای پروانه کسب را ندارند.
این مسسول صنفی در پایان گفت: من به عنوان رئیس اتحادیه نمیتوانم برای اعضای خود کاری انجام بدهم چراکه متاسفانه رئیس من برای من کاری انجام نمیدهد.