فرماندار شهرستان خوسف گفت: بزرگترین معدن مس زیرزمینی خاورمیانه در شهرستان خوسف قرار دارد.همچنین این شهرستان در زمینه صنعتی نیز از جایگاه خوبی برخوردار است و در حوزه کاشت پنبه مله؛ خوسف تنها محل کشت در استان محسوب می شود.
محمد شفیعی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش با اعلام این مطلب اظهارکرد: این شهرستان از صنعت و معدن خوبی برخوردار است و بزرگترین معدن مس زیرزمینی خاورمیانه در این استان قرار دارد.
وی افزود: با توجه به ظرفیتهای خوسف شاهد سرمایهگذاری از سوی سرمایهگذاران چینی، ایتالیایی و آفریقای جنوبی در این شهرستان هستیم.
فرماندار شهرستان خوسف بیان کرد: خوسف نزدیکترین شهرستان به مرکز استان خراسان جنوبی است که زمینهای کشت گل نرگس، کویر و معادن بسیار زیادی دارد و مشاهیری بزرگ و فرهیخته همچون ابن احسام خوسفی در اینجا دفن هستند.
شفیعی با بیان اینکه امسال سرمازدگی زودتر به نرگس زارها رسیده است، تصریح کرد: پیشبینی میشود امسال میزان برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف کاهش پیدا کند.
فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت زیادی در حوزههای مختلف برخوردار است، افزود: شهرستان خوسف محصولات باغی خوبی از جمله گل نرگس، عناب و انجیر دارد و به طور رسمی ۱۴ هزار نفر شتر در این شهرستان ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: به طورقطع کویر زیبای این شهرستان میتواند محل مناسبی برای پرورش شتر، ورزشهای رالی و کویرنوردی مناسب باشد.