نایبرئیس اتاق بازرگانی ایران ،صادرات صنعت مبلمان را در برابر گردش مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی صنعت ناچیز دانست و گفت: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد و امور مربوط به این صنعت را به خودش واگذار کند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش؛ روزنامه گسترش تجارت نوشت: علاء میرمحمدصادقی، با بیان این مطلب افزود: ایجاد و گسترش تشکلهای اقتصادی بهویژه تولیدی منجر به مشارکت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی میشود. وی اظهار کرد: در صنعت چوپ و مبلمان کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد اعم از تولیدی و فروشگاهی فعال هستند و حدود ۵۰۰ هزار نفر در این صنعت اشتغال دارند که ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی سرمایهگذاری سالانه در این بخش است. میرمحمدصادقی تصریح کرد: صادرات صنعت مبلمان سال گذشته ۴۰ میلیون دلار بود که البته رقم بسیار ناچیزی است و لازم است با هدفگذاری سهم تولید در این بخش را افزایش دهیم. وی افزود: حضور ۲۴ کشور صاحبنام از آسیا و اروپا در همایش امروز نشاندهنده ظرفیتهای ارزشمند بخش خصوصی در انجام کارهای بینالمللی و تدوین سیاستهای صنعتی و تجاری و تعامل با بخشهای علمی و اقتصادی سایر کشورها است. نایبرئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تاسیس شورای ملی مبلمان و تاسیس دانشگاه مبلمان و تربیت چند هزار متخصص در این حوزه از جمله دستاوردهای کنفرانس دکو و به معنای تحقق دیپلماسی اقتصادی در مقام اجرا و عمل است. بنابراین شایسته است دولت به بخش خصوصی و بهویژه شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و بسترهای وابسته به آن، اعتماد و امور مرتبط را به آن واگذار کند تا شاهد شکوفایی بیشتر این صنف و صنعت کشورمان باشیم. وی اظهار کرد: صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور با موانع و مشکلاتی مانند فرسودگی ماشینآلات، فقدان اطلاعات کافی از بازارهای هدف و ساختار سنتی این صنعت و تعرفههای بالای واردات مواد اولیه روبهرو است که لازم است با اهتمام دولت و تلاش فعالان این بخش این مشکلات کم شود. میرمحمد صادقی ادامه داد: مشورت با شورای ملی مبلمان و استفاده از خروجیهای این کنفرانس علمی توسط دولت و مجلس میتواند دولتمردان و دستگاههای اقتصادی را در مسیر حل مشکلات صنفی و صنعت و ارتقای کمی و کیفی محصولات و توسعه صادرات کمک شایانی کند.