|

۳۰ میلیون دلار تجهیزات وارد بندر چابهار شد

فهرست محتوا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیون دلار تجهیزات وارد بندر چابهار شده و در حال حاضر مونتاژ و آماده بهره‌برداری است.

‌به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محمد راستاد، با اشاره به اینکه قریب به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری زیربنایی، روبنایی و تجهیزاتی برای فاز نخست پروژه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار انجام شده است، گفت: توسعه این بندر حاصل توان متخصصان توانمند داخلی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یک مشخصه مهم این پروژه این است که توانستیم با تکمیل موج‌شکن به طول ۱۴۷۰ متر دسترسی دریایی را افزایش دادیم. برای اینکه به عمق مناسب برسیم ۱۵. ۸ مترمکعب لایروبی انجام شد و از مصالح آن برای استحصال ۲۰۳ هکتار استفاده شد و همچنین ۵ کیلومتر دایک حفاظتی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ هزار کلونی مرجان در راستای این پروژه به محلی دیگر منتقل شد تا به واسطه این توسعه به محیط‌زیست دریایی منطقه آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تخفیف‌های متعددی برای خطوط کشتیرانی در این بندر در نظر گرفته شده است. مذاکرات ما با شرکت IPGL کشور هندوستان برای بهره‌برداری از بندر چابهار در حال نهایی شدن است.

وی تاکید کرد: اقدامات و پروژه‌های متعددی جهت توسعه سواحل و بنادر مکران در حال اجرا است و در حال حاضر ظرفیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری در بنادر موجود در سواحل مکران وجود دارد. توسعه بندر شهید بهشتی چابهار حاصل توان متخصصان توانمند داخلی است.

۳۰ میلیون دلار تجهیزات وارد بندر چابهار شد
کد خبر: ۲۳۵۱۵
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو