|

راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند

فهرست محتوا

عضو هیئت اجرایی اتاق ایران و افغانستان بر راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند تاکید کرد و گفت: باید تشکل های بخش خصوصی بین دو کشور فعال شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، فرامرزسلطانی با اعلام این مطلب اظهارکرد: با فعال بودن مرز ماهیرود در خراسان جنوبی ازدحام کار را در یک نقطه داریم که باید تمرکز زدایی کرده و امور را به سمت یزدان و میل ۷۳ هدایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بازار مشترک با افغانستان ایجاد کنیم، ادامه داد: به موازنه های تجاری با افغانستان باید بیشتر توجه شود.

سلطانی خواستار تعدیل تعرفه های ترجیحی شد و افزود: نیاز به واردات داریم که باید یک ارتباط دو سویه را با افغانستان داشته باشیم.

وی با اشاره به خلاء تشکل های بخش خصوصی بین دو کشور گفت: نمایندگی اتاق بازرگانی بیرجند را باید در استان فراه افغانستان و بالعکس نمایندگی اتاق تجاری افغانستان را در بیرجند ایجاد کنیم.

عضو هیئت اجرایی اتاق ایران و افغانستان عنوان کرد: اتاق مشترک بیرجند و افغانستان خلاء دیگری است که نبود آن احساس می‌شود.

سلطانی بر ایجاد کنسولگری افغانستان در بیرجند تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های خارجی باید بیشتر مورد توجه تجار دو کشور باشد.

راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند
کد خبر: ۲۳۰۳۵
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۸
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو