|

استاندار فارس نان را گران نکرد

فهرست محتوا

مدير توزيع و فروش شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه‌ي ۳ استان فارس گفت: هنوز در خصوص قيمت نان در فارس تصميم‌گيري نشده است بنابراین هيچ يك از واحدهاي نانوايي اجازه افزايش قيمت را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،‌مهدي جمالي بابیان اينكه تصميم‌گيري در خصوص هرگونه تغييري در قيمت نان تنها با امضاي استاندار قابليت اجرا دارد، گفت: آيتم‌هاي ذي‌مدخل در نرخ نان، شامل هزينه‌هاي جاري اعم از دستمزد كارگران، قيمت آرد، هزينه‌هاي آب و برق و گاز و اجاره‌ بها، هزينه حمل آرد و ... است. عضو كميسيون نرخ‌گذاري آرد و نان استان فارس گفت: در كل كشور دو نوع آرد وجود دارد و بين نانوايي‌ها توزيع مي‌شود، يك نوع آردي است كه از گندم به قيمت ۶۶۵ تومان تهيه شده و قيمت آن ۷۹۵ تومان است و نوع دوم، آرد با قيمت هزار و ۸۵ توماني‌ست كه از گندم ۹۰۰ توماني تهيه مي‌شود. وي بیان كرد: در بحث نانوايي‌ها و افزايش نرخ نان، از سال ۹۳ در تصميمي مقرر شد ۲۰ درصد كل نانوايي‌ها مشمول دريافت آرد آزاد يا آرد يارانه‌اي نوع دو شوند، در اغلب استان‌ها اين ۲۰ درصد در تمام رسته‌هاي نانوايي ديده شد اما در فارس مقرر شد نانوايي‌هاي سنگك، تافتون، بربري و فانتزي، مشمول دريافت آرد نوع دوم يا همان آزاد شوند. جمالي با بيان اينكه ۲۰ درصد كل نانوايي‌ها در استان فارس در رسته‌هاي سنگك، تافتون، بربري و فانتزي فعال است و ۸۰ درصد نانوايي‌ها لواش‌پز است، گفت: براساس تصميم اتخاذ شده،‌ قيمت نان‌هاي بربري، سنگك، تافتون و فانتزي، در استان فارس مشخص و اعمال شد. بر اساس این گزارش، قيمت نان سنگك در استان فارس طي سال‌هاي گذشته هزار تومان و بيشتر بوده،‌ حال آنكه براساس نرخ جديد تعيين شده در كشور و با اعمال افزايش ۱۵ درصدي، قيمت نان سنگك در تهران اكنون به ۹۲۰ تومان افزايش يافته است. عضو كميسيون نرخ‌گذاري آرد و نان استان فارس تاكيد دارد كه وجود تفاوت بين قيمت نان سنگك در شيراز و تهران، آزادپز محسوب شدن تمام نانوايي‌هاي سنگك در شیراز است.

استاندار فارس نان را گران نکرد
کد خبر: ۲۲۹۶۰
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو