مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تمام مطالبات گندمکاران زنجانی به میزان ۲۵۳ میلیارد تومان پرداختشده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمد ایزدی بابیان اینکه همه مطالبات گندم کاران استان زنجان به ارزش بیش از ۲۵۳ میلیارد تومان بهحساب گندم کاران پرداخت شد، افزود: امسال از کشاورزان بیش از ۱۹۵ هزار تن گندم به قیمت هر کیلو هزار و ۳۰۰ تومان خریداری شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مطالبات دوم کشاورزان در سطح کشور و بهتبع در استان زنجان با تاخیرپرداخت شده در این میان وام قرضالحسنه بدون سود به کشاورزان پرداختشده است.
ایزدی تأکید کرد: ۱۲۰ هزار تن در سال مصرف گندم مردم استان زنجان است و طی سال گذشته ۳۵۲ هزار تن گندم خریداری شد ولی امسال به علت کاهش باران خرید گندم در استان زنجان کاهشیافته است.
وی گفت: زنجان جز چهار استانی است که طبق مصوبه دولت گندم را بهصورت آزمایشی از طریق بورس هم معامله کرد و این طرح برای اولین بار در استان به خوبی اجرا شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ابراز کرد:هر کیلو گندم که سال قبل هزار و ۲۷۰ تومان و ۵ ریال بود امسال هزار و ۳۰۰ تومان خریداری شد و قیمت عرضه گندم در بورس هم ۹۰۰ تومان بود.
ایزدی تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۵۲ هزار تن گندم برداشت شد که به علت سرمازدگی امسال ۱۵۰ هزار تن کاهش داشت و در امسال کیفیت گندم تولیدی استان خوب بود.