با هدف بررسی مسائل و مشکلات پیش روی تجارت در مرز میلک هیرمند جلسه مشترکی در ولایت نیمروز افغانستان با حضور والی نیمروز افغانستان و مسئولان کشورمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش ، دبیر میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت ایران در این جلسه گفت: گندم ترانزیتی هندوستان به افغانستان که از طریق بندر چابهار وارد کشورمان شده است، تا چند روز آینده از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند به کشور افغانستان صادر میشود.
جوانمرد یکی از مهمترین گمرکات دو کشور ایران و افغانستان را گمرک میلک برشمرد و افزود: با توجه به هزینههای کمی که این گمرک برای صادرکنندگان کالا دارد، میتواند در افزایش صادرات از کشورمان مهم باشد.
وی افزود: برطرف شدن موانع گمرگ میلک و رساندن قیمت محصولات در این گمرک به بازارهای هدف، میتواند موجب افزایش سهم کشورمان در بازارهای صادراتی شود.
همچنین جابری انصاری رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در این جلسه گفت: مسیر صادرات محموله گندم کشور هندوستان به کشور افغانستان طبق توافق انجام شده فقط از مسیرهای ترانزیتی ایران انجام میشود.
محمد سمیع والی ولایت نیمروز کشور افغانستان هم گفت: ولایت نیمروز افغانستان در مسیر پایانه مرزی میلک قرار دارد و تمامی کالاهای ترانزیتی از چابهار در این پایانه مرزی تخلیه و بارگیری میشود.