|

سهمیه ارزی بیش از ۵۱ میلیون دلاری برای مرز نشینان هرمزگان

فهرست محتوا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: مرزنشینان استان هرمزگان می توانند از سهمیه ارزی بیش از ۵۱ میلیون دلار بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از شاتا، خلیل قاسمی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم براساس قانون، ظرفیتی در قانون مبادلات مرزی ایجاد شده است که سهمیه ارزی بیش از ۵۱ میلیون دلار برای استان تعریف شده است. قاسمی اقلام وارداتی مشمول قانون ساماندهی مبادلادت مرزی را ۴۱قلم کالا اعلام کرد و گفت: بر اساس تعرفه های اعلامی تعاونی های مرزنشین می توانند کالاهای خوراکی مانند برنج، شکر و قند، چای، روغن نباتی مایع و جامد، تمر هندی، میوه های گرمسیری شامل انبه، آناناس و موز، انواع ادویه و کالاهای غیر خوراکی مانند موتور برای قایق و لنج باری و صیادی، قطعات یدکی موتور،قایق و لنج و ...را وارد کنند. دبیر شورای ساماندهی مبادلات مرزی در ادامه تعاونی‌های مرزنشین استان را بیش از ۵۰ تعاونی برشمرد و گفت: طبق آمار عملکردی تنها ۵۰ درصد از این تعاونی‌ها فعال هستند که برای فعال سازی آنها، در تلاش هستیم که موانع و مشکلات آنها را مرتفع کنیم. قاسمی جمعیت مرزنشینان استان در سال جاری را ۵۵۶ هزار و ۳۱۲ نفر اعلام کرد کرد و تصریح کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار کارت مرزنشین در سامانه به ثبت رسیده که ۱۲۷ هزار کارت برای مرزنشینان صادر شده است. وی تخفیفات حقوق ورودی براساس ابلاغیه مصوبه دولت مبنی بر کاهش میزان تخفیفات گمرکی را از ۱۰۰ درصد به ۷۰ درصد در کالاهای خوراکی و از ۵۰ در صد به ۳۰ درصد در کالاهای غیر خوراکی اعلام کرد.

سهمیه ارزی بیش از ۵۱ میلیون دلاری برای مرز نشینان هرمزگان
کد خبر: ۱۹۹۱۸
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو