نخستین میز تخصصی اتریش به همت دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران و با استقبال نمایندگان بخش خصوصی و حضور نمایندگان دستگاههای دولتی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، بهروز حسن الفت، مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا با اشاره به اینکه بخش دولتی به تنهایی نمیتواند در تنظیم روابط موفق باشد و در این مسیر باید سایر بخش های غیر دولتی نیز مشارکت کنند، گفت: حجم تجارت ایران و اتریش در سال 2016 معادل 404 میلیون دلار بود و ما به دنبال بهبود تراز تجاری با این کشور هستیم که این امر با همفکری و تجربه بخش خصوصی تحقق خواهد یافت.
وی با اشاره به نقشه راه همکاریهای اقتصادی ایران و اتریش که دو سال قبل تدوین و امضا شد، افزود: در این سند، کارگروههایی چون انرژی، علوم و تحقیقات، حمل و نقل، گردشگری، فناوری کار و... پیشبینی شده بود که با امضای سند نقشه راه در اردیبهشت 95 فعالیت کارگروهها آغاز شد.
در ادامه این نشست، مسئولان کارگروههای نقشه راه همکاریهای اقتصادی ایران و اتریش، خلاصهای از گزارش عملکرد خود را ارائه و نمایندگان بخش خصوصی نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
تاکید بر لزوم انتقال دانش فنی بعنوان اصلی ترین محور مورد نظر بخش خصوصی مطرح شد. آنها معتقدند خرید تجهیزات صنعتی بدون انتقال دانش فنی موجب کاهش بهره وری و وابستگی دائمی خواهد بود و باید تمهیداتی به همین منظور در نظر گرفت.
همچنین مقرر شد با همفکری اعضای حاضر در جلسه الگویی برای همکاری بخش دولتی و خصوصی در اجرایی کردن نقشه راه همکاری های ایران و اتریش طراحی و به اجرا گذاشته شود.