رییس اتحادیه دستگاههای مخابراتی از پیگیری موضوع خرید و فروش مدل جدید گوشیهای آیفون با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان در سازمان حمایت حقوق تولیدکنندگان و مصرفکننده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش ، غلامحسین کریمی در گفتوگو با مهر، با اشاره به عرضه گوشیهای جدید آیفون در بازار تهران و گرانفروشی صورت گرفته در این زمینه اظهارکرد: قیمتهای ارائه شده برای این کالا، مصداق کامل سوء استفاده است و ما از مردم میخواهیم که اقدام به خرید این کالا نکنند.
وی با بیان اینکه در بازار موبایل همیشه عدهای سعی دارند از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کنند، تاکید کرد: خریداران چند هفتهای تحمل کنند تا کالای اصلی توسط نمایندگیهای رسمی و با گارانتی در اختیارشان قرار گیرد.
کریمی با اعلام پیگیری گرانفروشی صورت گرفته در خصوص فروش آیفونهای جدید، ادامه داد: موضوع را با سازمان حمایت از مصرفکننده در میان میگذاریم و با افرادی که اقدام به فروش این گوشیها به این رقم و دریافت سود غیرمعقول میکنند برخورد خواهیم کرد.
وی با تاکید براینکه بررسیها نشان میدهد که این گوشیها ۱۰۰ درصد گرانتر از قیمت واقعی در بازار ایران درحال معامله است، گفت: خریداران در صورت تمایل به خرید این کالا با این قیمت، حتما فاکتور فروش دریافت کنند و میتوانند با ارائه فاکتور فروش، اعتراض و شکایت خود را از گرانفروشی صورت گرفته از طریق اتحادیه دستگاههای مخابراتی اعلام کنند.
رییس اتحادیه دستگاههای مخابراتی افزود: درصورتی که این تخلف ثابت شود و میزان ضرر تایید شود، موضوع حتی به سازمان تعزیرات حکومتی نیز ارائه خواهد شد.
کریمی با اشاره به اینکه هماکنون ۲۰ شرکت از سازمان حمایت حقوق تولیدکنندگان و مصرفکننده مجوز واردات گوشیهای اپل را گرفته اند، ادامه داد: این شرکتها ملزم به ارائه گارانتی رسمی به خریداران هستند و گوشیهای جدید آیفون که از روز گذشته وارد بازار شده است، به هیچ عنوان از سوی این شرکتها وارد نشده است.
وی تاکید کرد: هر گونه شکایت در این زمینه از طریق اتحادیه دستگاههای مخابراتی قابل رسیدگی است.
براساس این گزارش، از روز گذشته و همزمان با عرضه جهانی گوشیهای جدید آیفون، این مدلها به بازار ایران هم رسیده است و یکی از مدلهای این گوشی حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت داده میشود. این درحالی است که در بازارهای جهانی این مدل حدود ۹۹۹ دلار قیمت دارد.