یک کارشناس حوزه بازیهای رایانهای، مشکل کیفیت را مشکل اساسی بازیهای رایانهای عنوان کرد و گفت: بازیهای رایانهای آنلاین و آفلاین با مشکل کیفیت دستبهگریبان هستند و انکار این مشکل تنها پاک کردن صورتمسئله است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، مظفر نوروزی در گفتوگو با «گسترش تجارت» اظهار کرد: بازیهای خارجی موجود در ایران بهطورمعمول بازیهایی هستند که با خود پیام یا فرهنگی را برای انتقال به مخاطب به همراه آوردهاند. نمونههای ایرانی نیز بدون توجه و بررسی محتوای بازی و دریافت مفهوم آن پیام، تنها با شعار بومیسازی دست به کپیبرداری از نسخههای خارجی میزنند و به همین دلیل هم با نتیجه معکوس مواجه میشوند.
نوروزی به این نکته اشاره میکند که باید بر کیفیت بازیهای ایرانی بیشتر تمرکز کرد. وی میگوید: ما باید هرچه زودتر کیفیت بازیهای آنلاین را بهویژه در حوزه محتوا جدی بگیریم و به دنبال راهی برای رفع آن باشیم. درواقع بیشتر بازیهای آنلاین ایرانی، کپی برابر اصل خارجی هستند. هرچند که در این راه زحمت زیادی کشیده شده، اما وقتی محتوا از نسخه خارجی کپیبرداری شده، همه زحمتهای کشیده شده زیر سوال میرود. در این میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهعنوان یک سازمان دولتی و متولی بازیهای رایانهای باوجودآنکه وظیفه رصد بازیهای ایرانی و کنترل ورود بازیهای خارجی را برعهده دارد، نتوانسته عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه دهد و ما همچنان شاهد کپیبرداری از محتوای بازیهای خارجی هستیم.