مدیر جهادکشاورزی فومن گفت: در سال جاری پس از برداشت برنج در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان کشت دوم انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،محمدرضا ابراهیمزاده با اشاره به اجرای کشت دوم در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری فومن،اظهار کرد: از این سطوح ۳۵۰ هکتار به صورت اجرایی و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بصورت نظارتی است. وی با بیان اینکه این سطوح در شش دهستان رودپیش،ماکلوان،گشت، گورابپس و آلیان فومن اجرا میشود، خاطرنشان کرد:راتون،پاچباقلا،باقلابرکت، سبزیجات غدهای و برگی، شبدر برسیم از محصولات کشت دوم است. وی با بیان اینکه در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت دوم، ۳۰۰ کیلو انواع بذر در اختیار کشاورزان پیشرو قرار داده شده است،گفت: در نیمسال دوم سال جاری پنج دوره کلاس آموزشی کشت دوم در مراکز خدمات برگزار شده است. مدیر جهادکشاورزی فومن به اهمیت و مزایای کشت دوم نیز اشاره و اظهار کرد: ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر و افزایش درآمد کشاورزان، بازدهی بیشتر زمینهای زراعی برنج در سال آینده، مبارزه با آفات از جمله مزایای کشت دوم است.