دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تامین روغن در ماه محرم وجود ندارد و کارخانهها تولید خود را مطبق با نیاز این ماه تضمین کردهاند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، داریوش محمودی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مخالفت با افزایش قیمت روغن با وجود موافقت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نه تنها به زیان صنعت و تولیدکنندگان تمام میشود بلکه هزینه بیشتری روی دوش همه میگذارد.
وی افزود: کارخانههای تولیدکننده روغن نباتی در ماههایی مانند محرم که مصرف محصولات کشاورزی و مواد غذایی افزایش پیدا میکند تولید خود را مطابق با نیاز مردم در آن بازده زمانی تنظیم میکنند؛ بنابراین هیچ مشکلی برای تامین روغن مورد نیاز مردم وجود ندارد.
محمودی با بیان اینکه دلیل مخالفت با افزایش قیمت؛ اعلام مخالفت برخی کارخانههای تولید روغن نباتی است که نقش چندانی در صنعت ندارند، اعلام کرد: صنعت روغن نباتی با توجه به هزینههای افزایش یافته تولید محصولشان ناگزیرند قدری قیمت محصولشان را افزایش دهند که در این راستا تقاضای خود را به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کردهاند.
وی تصریح کرد: این سازمان با بررسی پیشنهاد ارائه شده از سوی صنعت و محاسبه دقیق قیمت تمام شده تولید، اعلام کرد که روغن مایع شش درصد و روغن نباتی ۱۰ درصد میتواند افزایش قیمت پیدا کند اما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با آن مخالفت شد.
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: البته این مصوبه بر خلاف قانون صنعت سلامت است که افزایش تولید و مصرف روغن نباتی را در مقابل روغن جامد مدنظر قرار داده است و انتظار داریم در کمترین زمان ممکن مسئولان با افزایش قیمت روغن نباتی موافقت کنند تا بیش از این، دود این تصمیم اشتباه به چشم تولیدکنندگان و مصرفکنندگان نرود.