مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار درباره عوارض ورود کالا به منطقه آزاد گفت: تنها 15درصد از عوارض ورود وخروج کالا سهم منطقه آزاد است که برطبق قانون صرف توسعه زیرساخت های شهری و ترانزیتی منطقه می شود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کردی بابیان اینکه کنترل گیت های منطقه آزاد وظیفه دستگاههای نظارتی است، افزود: در معنای اقتصادی قاچاق در مناطق آزاد مفهومی ندارد. وی در ادامه با با اشاره به برخی حاشیه سازی ها درباره ورود کالای قاچاق به منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: ورود و خروج کالا در سطح منطقه آزاد به دو صورت کالای همراه مسافر وکالای تجاری انجام می شود. وی افزود: در سطح منطقه آزاد تنها کالاهای ممنوعه شرعی و ساخت رژیم صهیونیستی منع دارد و هیچ کالای خارجی در سطح منطقه مفهوم قاچاق پیدا نمی کند. به گفته کردی بر طبق قانون درمبادی و گیت های خروجی منطقه آزاد گمرک و نیروی انتظامی مستقر هستند و منطقه آزاد وظیفه کنترل مبادی را ندارد. مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: کالاهای ورودی به منطقه از سوی دستگاههای نظارتی کنترل و سپس در انبارهای منطقه آزاد و تحت نظارت گمرک دپو می شوند. وی با اشاره به فنس 46کیلومتری منطقه آزاد چابهار و کنترل آن از سوی دستگاههای امنیتی خاطرنشان کرد: تنها راه قاچاق در منطقه، کالای همراه مسافر است که باتوجه به اینکه ورود وخروج آن هم مقدار مشخص و تعیین شده ای دارد و توسط گمرک کنترل می شود بنابراین عملا راه قاچاق کالا بسته است.