صید میگو از 12 شهریور تا اطلاع ثانوی در صیدگاههای استان خوزستان ممنوع شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، این تصمیم در راستای حفاظت از ذخایر میگو در آبهای خلیج فارس و صیدگاههای استان خوزستان اتخاذ شده و بر اساس آن نگهداری و حمل و نقل میگو از 12 شهریورماه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.
نبیالله خونمیرزایی، مدیرکل شیلات خوزستان با اعلام این خبر افزود: بر اساس بررسیهای به عمل آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزیپروری جنوب کشور، صدور مجوز صید میگو از روز دوشنبه 6 شهریور متوقف شده و صید، حمل و نقل و جابجایی میگو و حمل ادوات صید توسط شناورهای صیادی در صیدگاهها و بنادر و اسکلههای استانهای خوزستان و بوشهر، از روز یکشنبه 12 شهریور ممنوع اعلام شده است.
خونمیرزایی تصریح کرد: مالکین شناورهای صیادی موظف هستند از تاریخ اعلام شده نسبت به تخلیه ادوات صید اقدام کنند و در طول ممنوعیت صید اینگونه آبزی، یگان حفاظت منابع آبزیان استان با متخلفان برخورد و آنان را به کمیته رسیدگی به تخلفات شیلات معرفی خواهد کرد.