مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از معرفی پنج شرکت بزرگ لجستیک از سوی این وزارتخانه خبر داد و گفت: چهار هزار انبار در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیدند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، عباس تابش در چهارمین کنفرانس صنعت پخش ایران با بیان اینکه امروز شرکتهای پخش در راستای ماده ۲۳ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه شفافسازی و روانسازی شبکههای توزیع، مدرسان وزارت صنعت هستند، گفت: به استناد قانون مجلس، شناسنامهدار کردن شرکتهای توزیع و ارائه کد رهگیری به کالا در کنار شناسنامهدار کردن انبارهای محل نگهداری، از جمله اولویتهای اصلی وزارت صنعت بوده که در دست انجام است. مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دستورالعمل شناسنامهدار کردن کالا آماده و برای اجرا ابلاغ شده؛ ضمن اینکه سامانههای مرتبط با آن نیز در حال اجرایی شدن است که بر این اساس به وزارت صنعت کمک میکند تا موضوع توزیع کالا را به بهترین شکل ساماندهی کند. وی تصریح کرد: با کمک شرکتهای پخش، توانستیم چهار هزار انبار را در سامانه انبارها شناسایی کرده و امروزه به عنوان یکی از پیشقراولان مبارزه با قاچاق، از خدمات شرکتهای پخش بهره بگیریم؛ به نحوی که این شرکتها امکان حضور کالاهای قاچاق را در زنجیره توزیع خود نمیدهند. تابش ادامه داد: به استناد قانون، عرضه کالاهای بدون شناسه داخلی و خارجی در حوزه کالاهای هدف، خلاف قانون است و بر اساس دستورالعمل صادر شده برای آن عمل میشود؛ به این معنا که کالاهای وارداتی و تولید داخل و نیز حمل کالا باید بر اساس شناسه انبار انجام شود و انبارداران خود را در سامانه جامع ثبتنام کند. مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هماکنون شناسایی مراکز مهم نگهداری کالا حائز اهمیت بوده و شرکتهای پخش باید در سامانه جامع انبار، محل نگهداری کالاهای خود را رجیستر کنند؛ چرا که اگر این روند طی نشود، کالاهای آنها به منزله قاچاق محاسبه شده و مراجع ذیربط، با آن به عنوان مبادرت در توزیع کالاهای قاچاق برخورد خواهند کرد.