|
کدخبر: 131091

رونمایی از جرثقیل تلسکوپی ایرانی + عکس

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق اعلام کرد: از اولین جرثقیل تلسکوپی ایرانی ساخت شرکت صنعت اندیشه مدار با سرمایه گذاری دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان رونمایی شد.

صنعت و معدن رونمایی از جرثقیل تلسکوپی ایرانی + عکس

رضا فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق صبح امروز به همراه حیدری پور معاون فنی،زکی زاده مدیر پشتیبانی فنی و پرنیانی کارشناس ناظر پروژه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از اولین جرثقیل تلسکوپی ایرانی ساخت شرکت صنعت اندیشه مدار با حمایت مالی شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و جمعی از مدیران مسئولان کاشان رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق با توجه به سیاست هایی که این شرکت دارد و کمک به استعداد های نیروهای جوان و توانمند کشور برای نوآوری های بیشتر ،به سه اصل که براساس آن خواهان کمک به شرکت دانش بنیان صنعت اندیشه مدار شده اشاره کرد و گفت: اصل اول قبول ریسک است، در پروژه های بزرگ ما مطمئن هستیم شرکت ها و صنایع کوچک نمی توانند این ریسک را بپذیرند و باید حامی داشته باشند،اگر نگاهی به صنایع بزرگ در کشورهای بزرگ را کنیم مطمئنا دولت در برخی مواقع به کمک آنان می آید یا صنایع بزرگ به کمک صنایع کوچک می آیند تا آن ها بتوانند این ریسک ها را تحمل کنند و شرکت سنگ آهن بر همین اساس به کمک این شرکت دانش بنیان آمد.

وی با تاکید بر حمایت از استعداد های جوانان کشور و نقش پررنگ بنگاه های کوچک در اشتغالزایی و توسعه مملکت،افزود: اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته کنیم آنان بر روی شرکت های کوچک سرمایه گذاری کردند.

فلاح مبارکه با بیان اینکه این اولین اقدام شرکت سنگ آهن در راستای کمک به شرکت های کوچک نبوده،اظهار کرد: صنایع ریخته گری اصفهان به کمک شرکت سنگ آهن مرکزی اکنون به توانمندی رسیده است که ریخته گری های خود را حتی به کشورهای اروپایی صادر می کند،این شرکت برای اولین بار در مجموعه سنگ آهن شروع به کار کرد و اکنون به این قابلیت رسیده است.

وی با اشاره به شروع همکاری با مجموعه دانشگاهی یزد برای ساخت یک رادار جهت پایش لحظه ای معادن بیان کرد: نمونه خارجی این رادار را وارد کردیم و با همکاری آنان روی آن کار می شود تا نمونه ای داخلی ساخته شود. همچنین یک اچ پی جی آر نیز برای افزایش سطح مقطع کنستانتره سنگ آهن توسط شرکت دانش بنیان آراز سنگ شکن ساخته شده است که به زودی شروع به کار خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در پایان سخنان خود از ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست حمایت های تعرفه ای و گمرکی برای به سرانجام رسیدن این پروژه ها ادامه و عمیق تر شود و نیز معرفی نخبگان در تسهیل پروژه های فناورانه شرکت سنگ آهن با حمایت از این موضوع و معرفی در زمینه های مورد حمایت دولت برای همکاری های بین بخشی انجام گیرد.

فلاح مبارکه هزینه سرمایه گذاری شده برای ساخت این جرثقیل را بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد.

گفتنی است این جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تنی به زودی برای تست پرفورمنس وارد شرکت سنگ آهن شده که با ساخت این جرثقیل جلوگیری از خروج ارز از کشور و اعتماد به توانایی و توانمندی جوانان این مرز و بوم در ساخت دستگاه های سنگین معدنی و کشنده های مختلف می شود.

منبع: به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛

ارسال نظر