|
کدخبر: 327356

پارچه ژاکارد پفکی چیست و چه کاربردهایی دارد

یکی از مهمترین دلایلی که پارچه ژاکارد را این روزها در همه جا می بینید، جذابیت ظاهری آن است. این پارچه به دو دسته پارچه ژاکارد طرح دار و ژاکارد ساده تقسیم می شود. هر دو دسته این پارچه تنوع بسیاری بالایی دارد اما آن چیزی که باعث شده است این پارچه تا این حد مورد توجه قرار بگیرد، تنوع بی نظیری است که از نظر طرح و رنگ مشاهده می کنید. پارچه ژاکارد طرح دار دنیایی بسیار جذاب و بی انتها است و تنها یکی از مدل های آن پارچه ژاکارد پفکی است.

کسب و کار پارچه ژاکارد پفکی چیست و چه کاربردهایی دارد

پارچه ژاکارد نامی است که در سال های اخیر احتمالا زیاد شنیدید و باید این نوید را به شما بدهیم که احتمالا همچنان و تا سال ها قرار است نام این پارچه را در هنگام خرید بشنوید. شاید این سوال برای شما مطرح باشد که چرا این پارچه تا این حد مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهمترین دلایلی که پارچه ژاکارد را این روزها در همه جا می بینید، جذابیت ظاهری آن است. این پارچه به دو دسته پارچه ژاکارد طرح دار و ژاکارد ساده تقسیم می شود. هر دو دسته این پارچه تنوع بسیاری بالایی دارد اما آن چیزی که باعث شده است این پارچه تا این حد مورد توجه قرار بگیرد، تنوع بی نظیری است که از نظر طرح و رنگ مشاهده می کنید. پارچه ژاکارد طرح دار دنیایی بسیار جذاب و بی انتها است و تنها یکی از مدل های آن پارچه ژاکارد پفکی است.

در حقیقت اگر به دنبال یک پارچه ژاکارد مجلسی خاص هستید، شاید رسیدن به پاسخ این سوال که پارچه ژاکارد پفکی چیست، برای شما کاربردی باشد. زیرا پارچه ژاکارد پفکی یکی از خاص ترین مدل های پارچه ژاکارد است که شما می توانید از آن در دوخت انواع مانتو و پیراهن های مجلسی استفاده نمایید. همانطور که گفتیم، پارچه ژاکارد طرح دار دنیایی بی نظیر دارد و ما در ادامه مطلب قصد داریم بیشتر بر این سوال تمرکز کنیم که پارچه ژاکارد پفکی چیست و از آن در دوخت چه لباس هایی استفاده می شود. پس با ما همراه باشید تا این پارچه را بیشتر بشناسید و با مدل هایی که می توانید با این پارچه بدوزید آشنا شوید.

پارچه ژاکارد پفکی چیست

 

پارچه ژاکارد پفکی یکی از مدل های پارچه ژاکارد طرح دار است. همانطور که می دانید، پارچه ژاکارد توسط ماشین های بافت پیشرفته تولید می شود. به همین دلیل طرح های خیره کننده سطح پارچه در میان تار و پود پارچه قرار می گیرد و دوامی بسیار طولانی دارد. در واقع طرح های روی پارچه ژاکارد بخشی از پارچه است و تا زمانی که تار و پود پارچه شما سالم است، این طرح نیز کیفیت روز اول خود را حفظ می کند. در پاسخ به این سوال که پارچه ژاکارد پفکی چیست، باید گفت یکی از مدل های پارچه ژاکارد است که در بخش هایی، طرح آن برجسته است. اگر این پارچه را از نزدیک لمس کنید، می توانید برجستگی های طرح پارچه در قسمت های مختلف را حس کنید. در حالی که در حالت عادی پارچه ژاکارد طرح دار برجستگی خاصی ندارد.

این پارچه تمام ویژگی های ژاکارد را دارد و تنها در طراحی اندکی متفاوت است. البته این تفاوت جلوه ای بسیار زیبا به این پارچه بخشیده است، به نوعی که شما می توانید آن را به عنوان پارچه ژاکارد مجلسی نیز مورد استفاده قرار دهید. این پارچه ایستایی متوسط و کتی دارد. در نتیجه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت انواع مانتوهای مجلسی خواهد بود. ژاکارد پفکی بدن نما نیست و نیاز به آستر کشی ندارد. البته بعضی از مدل های این پارچه به دلیل بافت های پیچیده و استفاده از الیاف لمه، ممکن است از قست داخلی کمی زبر باشند. در این شرایط شما می توانید با اضافه کردن یک پارچه آستر مناسب، ایستایی پارچه ژاکارد پفکی خود را افزایش دهید و مشکل زبری آن را نیز برطرف نمایید.

پارچه ژاکارد پفکی چه ویژگی هایی دارد

 

برای انتخاب پارچه ژاکارد طرح دار باید نکاتی را در نظر داشته باشید. مخصوصا اگر قصد دارید از آن به عنوان پارچه ژاکارد مجلسی و طراحی لباس های شب زیبا استفاده نمایید. در قسمت قبل سعی کردیم به طور دقیق به این سوال که پارچه ژاکارد پفکی چیست، پاسخ دهیم. در ادامه قصد داریم با بیان ویژگی های این پارچه، این امکان را برای شما فراهم کنیم که خرید بهتر و موفق تری را تجربه کنید.

پارچه ژاکارد پفکی ظاهر جذابی دارد

اولین چیزی که در زمان خرید پارچه ژاکارد مجلسی نظر شما را به خود جلب می کند، ظاهر آن است. پارچه ای که قصد دارید برای دوخت لباس مجلسی و حتی مانتو مجلسی انتخاب کنید، باید زیبا و متفاوت باشد. پارچه ژاکارد پفکی با داشتن برجستگی هایی در قسمت های مختلف پارچه، می تواند یکی از جذاب ترین گزینه ها برای شما به حساب آید. این پارچه در طرح ها و رنگ های بسیاری در بازار موجود است. در طراحی بعضی از مدل های پارچه ژاکارد پفکی از الیاف درخشان لمه استفاده می شود که جذابیت آن را چندین برابر کرده است.

این پارچه بسیار بادوام است

انتخاب یک پارچه زیبا تمام کاری که باید در هنگام خرید پارچه انجام دهید، نیست. بهتر است در هنگام خرید پارچه، کیفیت و دوام پارچه را نیز در نظر داشته باشید. پارچه ژاکارد پفکی یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت مانتوهای شیک و رسمی حتی برای استفاده روزمره است. زیرا این پارچه با الیاف ترکیبی تولید شده و کیفیتی فوق العاده دارد. این پارچه ژاکارد طرح دار بر اثر شستشو رنگ خود را از دست نمی دهد و پس از استفاده مداوم نیز دچار پرزدهی و گلوله گلوله شدن نمی شود. در نتیجه می توانید برای طولانی مدت از پوشیدن آن لذت ببرید.

این پارچه بسیار کاربردی است

همانطور که اشاره شد، پارچه ژاکارد پفکی در دسته پارچه ژاکارد طرح دار قرار می گیرد. افراد بسیاری و مخصوصا طراحان لباس به آن به عنوان یک پارچه ژاکارد مجلسی نگاه می کنند. زیرا می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلفی استفاده نمایید. انواع کت های زنانه با این پارچه قابل طراحی است. شما می توانید با پارچه ژاکارد پفکی مانتو و پیراهن های مجلسی کوتاه و بلندی را طراحی نمایید. این پارچه به عنوان خرجکار نیز بسیار مورد توجه طراحان لباس قرار گرفته است.

نگهداری از این پارچه آسان است

به طور کلی پارچه های لوکس و مجلسی به دلیل داشتن تزئیناتی مانند منجوق و پولک، نگهداری خاصی نیاز دارند. اما در مورد پارچه ژاکارد پفکی به عنوان یک پارچه مجلسی زیبا، نیاز نیست نگران نگهداری یا فرآیند شستشو باشید. این پارچه را می توانید به راحتی درون ماشین لباسشویی همراه با آب ولرم و شوینده های ملایم و مناسب بشویید.

این پارچه در برابر چروک مقاوم است

یکی از مهمترین ویژگی های پارچه ژاکارد پفکی که آن را تبدیل به بهترین گزینه برای دوخت مانتو یا لباس های مجلسی کرده است، مقاومت آن در برابر چروک است. یک پارچه ژاکارد مجلسی مناسب باید ظاهر شما را در تمام طول مهمانی مرتب و آراسته نگه دارد. اگر روی این پارچه چروک های متعدد ایجاد شود، از زیبایی استایل شما کم خواهد کرد. در نتیجه باید بدانید پارچه ژاکارد پفکی در برابر چروک مقاوم است و با حرارت اندک اتو نیز کاملا صاف می شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها