|

شیر حمام شودر و نکات خرید آن

علم دوش حمام نقش پررنگی در حمام کردن و دوش گرفتن ایفا می‌کند. از این رو برای خرید باید با اطلاعات کافی اقدام کرد و این اطلاعات را در این مطلب آورده‌ایم.

علم دوش حمام

امروزه با پیشرفت تجهیزات ساخت شیرآلات، انواع مختلفی از علم دوش حمام تولید و عرضه می‌شوند. در گذشته علم دوش به شکل تنها یک لوله ساده با آبریز ساده بود و در نتیجه ویژگی‌های خاصی را شامل نمی‌شد. اما این روزها که شاهد عرضه انواع شیرهای بهداشتی با طراحی مدرن و خصوصیات کاربردی هستیم، علم دوش حمام هم در نمونه‌های گوناگون با امکانات ویژه طراحی می‌شود. از این رو پیش از اقدام به خرید باید با انواع آن آشنایی داشته باشید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید. پس برای آشنایی بیشتر با نمونه‌های امروزی شیر حمام این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

علم دوش حمام چیست؟

علم دوش حمام به قسمتی از شیر حمام گفته می‌شود که اهرم شیر را به آبریز یا سر شیر متصل می‌کند و در واقع آبریز را هم شامل می‌شود. این علم در انواع مختلفی با ویژگی‌های گوناگون طراحی می‌شود و وابسته به برند سازنده، هر نوع آن طراحی ظاهری متفاوتی دارد. برای مثال بعضی از نمونه‌ها دارای ارتفاع بیشتری هستند و نوع پاشش آبریز هر یک با دیگری متفاوت است. امروزه حتی در نوع شیرآلات توکار هم طراحی می‌شود، به این صورت که دیگر خبری از لوله مرتفع و بلند نیست و تنها یک آبریز و اهرم در بیرون از دیوار نصب می‌شوند. 

علم دوش حمام

انواع علم دوش حمام

همان‌طور که اشاره کردیم، علم دوش در نمونه‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شود تا هر فرد با نوع طراحی حمام و نیاز خود بتواند نمونه دلخواه را انتخاب کند. به این ترتیب علاوه‌بر اینکه مدل مورد نظرتان با ابعاد و طراحی حمام شما همخوانی دارد، انتظارات شما را هم به‌خوبی برطرف می‌کند. این انواع در سه مورد علم دوش حمام از نوع ثابت، تک کاره و دوکاره تقسیم‌بندی می‌شوند که جزئیات هر یک را به‌صورت جداگانه شرح خواهیم داد. 

ثابت

علم دوش از نوع ثابت از قدیمی‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شود. این نوع علم شامل یک لوله مرتفع است که یک طرف آن‌ها به آبریز یا سر دوش متصل شده و طرف دیگر هم به اهرم شیر اتصال یافته است. این دوش با استفاده از بست مخصوص به دیوار متصل می‌شود و امکان حرکت دادن آن وجود ندارد. اغلب نمونه‌های آن در اجناس آلیاژ برنج، استنلس استیل، آلومینیوم و در نمونه‌های قدیمی حتی پلاستیکی هستند. البته به دلیل سادگی زیاد امروزه این نوع از شیر حمام رواج کمتری داشته و با این وجود میان تولیدات شیر حمام شودر تعدادی از آن وجود دارد. 

تک کاره

نمونه‌های تک کاره نوع دیگری از علم دوش حمام هستند که نسبت به نمونه‌های ثابت جدیدتر بوده و به این ترتیب از محبوبیت بیشتری هم برخوردار شده‌اند. این نوع شیر حمام که با عنوان شیر حمام متحرک هم شناخته می‌شود، دارای سردوش گوشی مانند است. این سردوش را می‌توان به‌صورت ثابت قرار داد یا در صورت نیاز به‌صورت دوش دستی استفاده کرد. به این ترتیب با استفاده از آن می‌توان شستشوی کودکان را هم به‌راحتی انجام داد. در ضمن به این مدل علم یونیکا هم گفته می‌شود. 

دوکاره

علم دوش حمام از نوع دوکاره از جدیدترین و مدرن‌ترین نمونه‌های شیر حمام محسوب می‌شود. این نوع ترکیبی از علم تک کاره و ثابت است که در میان مصرف‌کنندگان محبوبیت زیادی داشته و به این ترتیب شیر حمام شودر از نوع دوکاره هم در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید شده است. به طور معمول علم‌های دوکاره دارای یک دوش دستی و یک دوش ثابت هستند که استفاده را برای افراد سهولت بیشتری می‌بخشند. 

قیمت علم دوش حمام 

در مجموع نمی‌توان قیمت مشخصی را در خصوص قیمت علم دوش حمام بیان کرد. همان‌طور که بررسی کردیم، این شیرآلات دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ جنس، ساختار و نوع نصب نسبت به یکدیگر تفاوت دارند. از این رو هر یک دارای قیمت متفاوتی هم هستند. با این وجود می‌توان گفت قیمت علم دوش از نوع ثابت و معمولی ارزان‌تر از قیمت مدل‌های جدید از نوع دوکاره و متحرک است. همچنین با انتخاب برندهای معتبر می‌توانید علاوه‌بر خرید محصولی با کیفیت مرغوب، از مناسب بودن قیمت‌ها هم مطمئن باشید. 

خرید علم دوش حمام

به طور کلی برای خرید علم دوش حمام باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا از این طریق خرید مطلوبی را رقم بزنید چراکه امروزه بسیاری از شیرهای حمام از کیفیت کافی برخوردار نیستند. تعدادی از مهمترین نکات خرید شیرآلات به این شرح است:

  1. برای خرید علم دوش حتماً به سراغ برندهای معتبر بروید. برای مثال شیر حمام شودر نمونه‌ای معتبر به حساب می‌آید.
  2. اجناس باکیفیتی نظیر آلیاژ برنج را انتخاب کنید تا شیر دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی نشود.
  3. برای خرید علم دوش به ارتفاع و نوع محصول دقت بسیاری داشته باشید تا با نیاز شما همخوانی داشته باشد.
  4. در هنگام خرید به سراغ مدل‌های دارای گارانتی معتبر بروید تا خیالتان از هر لحاظ آسوده باشد.
  5. در هنگام انتخاب علم دوش حمام به نوع نصب از لحاظ روکار و توکار بودن دقت کنید.
  6. مدلی را انتخاب کنید که در تنظیم یا باز و بسته کردن آب عملکرد روان داشته باشد و به صرفه‌جویی کمک کند. 
  7. از آنجایی که شیر حمام شودر مدام در معرض بخار و قطرات آب است، باید مدلی با آبکاری درجه یک را انتخاب کنید تا ماندگاری کافی داشته باشد.

در نهایت برای خرید هر نوع شیر حمام و به‌ویژه شیر حمام شودر کافیست نکات مذکور را در نظر بگیرید و سپس با توجه به آن‌ها با خیالی آسوده اقدام کنید. البته فراموش نکنید که فروشگاه یا نمایندگی معتبری را جهت خرید محصولی قیمت مناسب و باکیفیت انتخاب کنید که پیشنهاد ما به شما سایت فروشگاهی آکونیل فیدار میباشد.

 

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 318301

ارسال نظر

 

آخرین اخبار