|
کدخبر: 312329

چاپ استیکر چیست و چه کاربردی دارد؟

استیکر یک نوع کاغذ پشت چسب‌دار از جنس PVC است که معمولاً برای تبلیغات، تزئینات، دکوراسیون داخلی، مارکتینگ و همچنین معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیکرها انواع بسیار مختلفی دارند. تمامی استیکرها توسط جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ اکوسالونت و یووی رول به چاپ می‌رسند. برای آشنایی بیشتر با استیکر و چاپ آن، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چاپ-استیکر

استیکر چیست؟

وینیل PVC نوعی متریال از جنس پلاستیک پلی اورتان است که یک طرف آن سفید رنگ است و طرف دیگر حالت چسبنده دارد. چاپ وینیل روی همین ورق‌های سفید رنگ انجام ‌می‌شود. استیکر یا وینیل پشت چسب‌دار در برابر تابش مستقیم نور خورشید و همچنین سایش و خراشیدگی از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است. استیکر کاملاً مقاوم به رطوبت است و در صورتی که برای مدت زمان طولانی در معرض آب، باران و باد قرار گیرد، تغییر رنگ و ماهیت نمی‌دهد.

برای چاپ استیکر وینیل از دستگاه چاپ یووی رول و دستگاه چاپ اکوسالونت استفاده می‌شود. کیفیت چاپ روی وینیل به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و میزان پیشرفته بودن دستگاه چاپ در چاپخانه، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ‌های موجود در طرح و همچنین میزان شفاف بودن رنگ آبجکت های طرح بستگی دارد.

چاپ-استیکر۱

انواع چاپ استیکر وینیل

استیکرها از نظر جنس و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

چاپ استیکر مات

استیکر مات سطح کاملاً یکنواخت و ماتی دارد و برگشت نور پس از چاپ ندارد. چاپ استیکر مات برای تمامی فضاهای داخلی، خارجی و همچنین محیط‌های که نور در آنجا زیاد است، مناسب است.

چاپ استیکر براق

استیکر براق همان طور که از نامش پیداست، سطح کاملاً براق و صافی دارد. این استیکر چاپی معمولاً برای تمامی فضاهای داخلی و محیط‌هایی که شدت تابش نور در آنجا کم است، استفاده می‌شود.

چاپ استیکر شیشه‌ای

استیکر شیشه‌ای سطحی شفاف مانند شیشه دارد و برای استفاده روی سطوح شیشه‌ای و آینه‌ای مناسب است. این نوع استیکر در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم و بادوام است.

چاپ مش

مش یا استیکر توری را حتماً روی شیشه اتوبوس‌های شهری دیده‌اید. مش نوعی استیکر پشت چسب‌دار با سوراخ‌های توری شکل است و قابلیت نصب روی محصولاتی صاف مانند شیشه را دارد.

چاپ په په

په په نوعی استیکر مخملی است که سطح نرم، صاف و مخملی دارد. از این استیکر برای چاپ محصولات ظریف مانند پوسترهای دیواری، استیکر لپ‌ تاپ و... استفاده می‌شود.

ماندگاری چاپ استیکر چقدر است؟

انواع استیکرها در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید (مانند شیشه مغازه‌ها)، حداقل یک و حداکثر سه سال ماندگاری دارند. استیکرهایی که روی وسایل نقلیه نصب می‌شوند، بسته به میزان تابش اشعه خورشید، شستشوی ماشین، استفاده از شوینده‌ها، سایش به درختان و... بین یک الی دو سال ماندگاری دارند. سایر استیکرها و وینیل هایی که در فضاهای بسته و دور از نور آفتاب نصب می‌شوند، عمر مفید بالاتری خواهند داشت.

مهم‌ترین کاربردهای استیکر

همان طور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، استیکرها کاربردهای متنوعی دارند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  1. قابلیت استفاده از استیکر دیواری برای تزئینات فضای داخلی و دکوراسیون داخلی اتاق کار، منازل یا اتاق کودک به‌ عنوان جایگزینی برای کاغذ دیواری!
  2. استفاده از استیکر تبلیغاتی روی بدنه وسایل نقلیه عمومی
  3. نصب استیکر روی شیشه فروشگاه‌های بزرگ، سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، فست ‌فودها و بوتیک‌ها
  4. استفاده از استیکر براق برای درج تبلیغات روی درهای کرکره‌ای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها
  5. چسباندن استیکر مات بر روی اسکین و کاور لپ ‌تاپ، کیبورد و میز کار
  6. نصب استیکر تبلیغاتی بر روی بدنه ماشین‌های حمل و نقل مواد غذایی و یخچال‌های صنعتی
  7. چاپ برچسب‌های تزئینی کوچک به‌عنوان برچسب یا لیبل
  8. به ‌کارگیری نوع شفاف برای پوشش دهی اتاقک‌های شیشه‌ای در ادارات دولتی و اماکن عمومی
  9. نصب استیکر براق بر روی زمین فضاهای عمومی، کف راهروها، راه ‌پله‌ها، معابر عمومی، خیابان، پاساژ، مراکز خرید، ایستگاه مترو و…

چاپ-استیکر۲

بهترین نوع استیکر چاپی چیست؟

استیکر با 2 روش چاپ می‌شود؛ چاپ یووی و چاپ اکوسالونت. یکی از پرطرفدارترین استیکرهای چاپی، استیکر uv است. وینیل بعد از چاپ با دستگاه یووی، کیفیت رنگ واضح و فوق العاده خوبی دارد. زیرا استفاده از جوهر مرغوب و با کیفیت، علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری از آن در برابر رطوبت و شرایط محیطی محافظت می‌کند.

یووی مقاومت و ماندگاری بالایی نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی دارد. زیرا جوهرهای یووی به کار رفته در این نوع چاپ نسبت به تغییرات محیطی مانند نور خورشید، آب، گرد و خاک، شستشو، خط و خش و رنگ پریدگی از بین نمی‌رود و کیفیت و ماندگاری بیشتری دارد.

چاپ یووی به‌خاطر شفافیت بسیار بالا رنگ‌ها و همچنین کیفیت مرغوب نسبت به دیگر روش‌های چاپی قیمت بالاتری دارد. بهترین کیفیت چاپ استیکر را فقط باید از چاپ سبحان بخواهید. مرکز تخصصی چاپ سبحان با بیش از دو دهه تجربه درخشان در زمینه تبلیغات محیطی، برای انجام انواع خدمات چاپ استیکر به شما پیشنهاد می‌شود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها