|
کدخبر: 307266

مصرف هیتر تابشی چقدر است؟

هیتر تابشی یکی از بهترین و کم مصرف ترین دستگاه های گرمایشی شناخته می شود که می توان از آن در محیط های صنعتی مختلفی استفاده کرد. در حالی که خیلی از دستگاه های دیگر مقدار خیلی زیادی برق یا گاز مصرف می کنند، مصرف هیتر تابشی فوق العاده کمتر است و به همین دلیل شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از مصرف زیاد گاز، آن را خریداری نمایید. در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره هیتر تابشی کم مصرف و خرید آن در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس برای کاهش هزینه های خود، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

هیتر تابشی چیست؟

قبل از این که مقدار مصرف هیتر تابشی را برای شما توضیح دهیم، خوب است بدانید که هیتر تابشی در واقع به نوعی دستگاه گفته می شود که شباهت خیلی زیادی به خورشید دارد و عملکرد آن هم تقریبا شبیه خورشید است. هیتر تابشی انواع مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها، تولید گرما است که به صورت سقفی نصب می شود؛ همین موضوع باعث محبوبیت خرید گرماتاب میان افراد جامعه شده است.

مصرف هیتر تابشی چقدر است؟

هیتر تابشی می تواند با استفاده از امواج، انرژی را از گاز به گرما تبدیل کند و به همین دلیل هم موجب افزایش دمای محیط مورد نظر شما می شود. نحوه مصرف هیتر تابشی هم به این صورت است که از طریق سیستم های پانلی و یا به صورت سیستم گرمایش تابشی قرنیزی کار می کند. منبع گرما در این دستگاه، غالبا آب گرم است و این آب درون پانل ها به طور مداوم جریان دارد.

اغلب مواقع، هیتر تابشی طولی بین 3 تا 15 متر دارد که بسته به محیطی که در آن استفاده می شود، می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این که نحوه استفاده از آنها نیز بسته به نوع کارکرد و فضایی که در آن قرار می گیرند، متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که ارتفاع نصب این دستگاه می تواند تاثیر زیادی در مصرف هیتر تابشی داشته باشد. پس موقع نصب آن، باید اهمیت خیلی زیادی به ارتفاع آن تا سطح زمین بدهید.

مصرف هیتر تابشی

هم اکنون با تغییر شرایط اقتصادی، اغلب افراد به دنبال روش هایی می گردند تا بتوانند هزینه کمتری برای انرژی بپردازند و مخارج خود را تا حد امکان پایین بیاورند. به همین دلیل موقع خرید هر نوع وسیله ای، اول از همه باید به میزان مصرف انرژی آن توجه کرد. به خصوص که قیمت خیلی از انرژی های مورد استفاده ما مانند برق، گاز و آب، نسبتا زیاد است و باید برای کاهش آبونمان قبض خود، این نکته را مد نظر قرار دهیم.

خرید گرماتاب

نسبت به محصولات دیگر، مصرف گرماتاب در هر نوعی از جمله گرماتاب سرامیکی، لوله ای و دکوراتیو فوق العاده کمتر است و به شما این امکان را می دهد تا با پرداخت هزینه خیلی کمتر، بتوانید از نظر اقتصادی صرفه جویی کنید. در حالی که دستگاه های گرمایشی دیگر مقدار خیلی زیادی برق و یا گاز مصرف می کنند، هیتر تابشی کم مصرف است و در مصرف برق و گاز به ترتیب بین 90 تا 55 درصد صرفه جویی می کند.

همین مسئله، باعث شده که خیلی از افراد برای کاهش هزینه های خود، به جای دستگاه های دیگر گرمایشی، از هیتر تابشی استفاده کنند. پس اگر شما هم به دنبال یک روش مقرون به صرفه برای رسیدن به این هدف هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما یک هیتر تابشی با کیفیت بخرید.

چه فاکتورهایی در میزان مصرف هیتر تابشی تاثیر دارند؟

زمانی که درباره مصرف هیتر تابشی صحبت می کنیم، باید بدانید که منظور ما هر نوع گرماتابی نیست. برخی از گرماتاب ها حتی ممکن است از دستگاه های گرمایشی معمولی، مصرف بیشتری داشته باشند. به همین دلیل هم بهتر است که حتما قبل از خرید، بدانید که آیا هیتر تابشی مورد نظر شما کم مصرف است یا خیر. فاکتورهای متعددی می توانند در میزان مصرف هیتر تابشی تاثیر بگذارند که در این بخش، برخی از مهم ترین آنها را به صورت مختصر نام می بریم.

کیفیت مواد سازنده هیتر

یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای موثر بر میزان مصرف هیترهای تابشی، کیفیت موادی است که برای ساخت آنها به کار رفته است. در صورتی که هیتر مورد نظر شما از مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده باشد، انرژی کمتری مصرف خواهد کرد و در نتیجه، هزینه های شما پایین می آید.

به عنوان مثال، اگر هیتر مورد نظر شما از بدنه سرامیکی تهیه شده باشد، مقدار انرژی مصرفی آن تا حد خیلی زیادی پایین می آید. زیرا همان طور که می دانید، سرامیک در برابر گرما کاملا رسانا است. به همین دلیل هم سرامیکی بودن بدنه آن، موجب می شود که در برابر گرما، مقاومت زیادی از خود نشان دهد و حتی بعد از خاموش شدن هم همچنان از خود حرارت ساطع می کند. همچنین سرامیکی بودن این هیترها موجب می شود که بتوانند در بازه زمانی کمتر، محیط اطراف خود را گرم کنند و تمام این موارد، موجب کاهش مصرف هیتر تابشی می شوند.

سیستم گرمایشی هیتر

یکی دیگر از فاکتورهای دیگری که می تواند باعث تفاوت در نحوه عملکرد هیتر تابشی کم مصرف شود، سیستم گرمایشی آن است. اگر کمی تحقیق کنید، متوجه می شوید که هیترهای تابشی در اندازه و سایزهای مختلفی تولید شده و در بازار وجود دارند. به همین دلیل هم شما باید بر اساس محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید، هیتر را انتخاب نمایید.

برای خرید هیتر تابشی کم مصرف به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

بر اساس موارد قبل، به احتمال زیاد متوجه شده باشید که خرید هیتر تابشی کم مصرف تا چه حد می تواند روی هزینه های شما تاثیر بگذارد. پس اگر شما هم می خواهید برای کاهش هزینه های خود، نوعی هیتر بخرید که میزان مصرف انرژی کمتری داشته باشد، اول از همه باید مطمئن شوید که در آن از تجهیزات به روز جهان استفاده شده است.

مصرف هیتر تابشی

در غیر این صورت، نه تنها هیتر تابشی مورد نظر شما انرژی زیادی مصرف خواهد کرد، بلکه طول عمر کمتری نیز خواهد داشت. به همین دلیل هم مطمئن شوید که هیتر شما با استفاده از تجهیزات روز دنیا کار می کند.

خرید هیتر تابشی کم مصرف و باکیفیت از نیکان پارسه

اگر شما هم به دنبال یک مکان معتبر و قابل اعتماد برای خرید هیتر تابشی هستید، باید فروشگاه فوق العاده نیکان پارسه را به شما معرفی کنیم. ما در این فروشگاه، بهترین و با کیفیت ترین هیترهای تابشی کم مصرف را در اختیار شما قرار می دهیم که همه آنها از بهترین و منحصر به فردترین مواد اولیه ساخته شده اند. علاوه بر این که ما هیترهای تابشی را با کیفیت بالایی در اختیار شما قرار می دهیم، خدمات نصب و راه اندازی آنها را نیز به شما عزیزان عرضه خواهیم کرد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها