|
کدخبر: 137631

هیچ قشری اندازه بدنسازها از کرونا ضرر نکرد

قهرمان بدنسازی از اوضاع حال حاضر ناراحت است و می گوید خیلی از صاحبان باشگاه‌های بدنسازی به خاطر این وضعیت مجبور شدند کسب و کارشان را تعطیل کنند.

ورزش هیچ قشری اندازه بدنسازها از کرونا ضرر نکرد

در خصوص شرایط رشته بدنسازی در ایام کرونا گفت: به‌خاطر روزهای تعطیل کرونایی تمام باشگاه‌ها بسته شدند و بچه‌ها از لحاظ مالی و روحی تحت فشار هستند. من خودم از صبح تا غروب در خانه راه می‌روم و دور خودم می‌چرخم! 

او با تقاضا از فدراسیون بدنسازی ادامه داد: من از فدراسیون بدون رئیس خودمان توقع دارم مثل رشته‌های فوتبال، کشتی و ... که دارند برگزار می‌شوند چرا مسابقات پرورش اندام نباید برگزار شود؟ امیدوارم کمک کنند تا حداقل چند تعداد از باشگاه‌ها باز شوند. سال‌ها طول کشید تا ما بدنسازی را راه و بین مردم جا انداختیم اما متاسفانه در این مدت کلا فراموش شد. الان که من دارم با شما صحبت می‌کنم همسرم در خانه در حال ورزش است و واقعا این اوضاع و تعطیلی باشگاه‌ها خیلی بد است. ما بیشتر از رستوران‌ها ضرر دیدیم. شما می‌شنوید سوپر مارکتی‌ها هم به این وضعیت اعتراض می‌کنند در حالی که خیلی فروش دارند. هیچ کجا مثل باشگاه‌های بدنسازی آسیب ندید. مربیان ما حتی بیمه و حقوق بیکاری ندارند و بیشترین آسیب‌ها را دیدند.

قهرمان بدنسازی در پاسخ به این سوال که در این مدت که تمرینات و مسابقات بدنسازی لغو شده بعد از شروع شدنش چه زمانی طول می‌کشد تا به شرایط ایده‌آل برسند عنوان کرد: اگر امروز شروع شود ۵ سال طول می‌کشد و اگر دو هفته دیگر آغاز شود هفت سال طول می‌کشد تا همه چیز به شرایط قبل برگردد! خیلی ضرر کردیم. صاحبان باشگاه‌ها، باشگاه‌ها را برای فروش گذاشته‌اند و واقعا ضرر کردیم. عین خیال هیچ‌کس نیست که این اتفاقات افتاده و کسی زیاد ناراحت این داستان‌های ورزش ما نیست.

مهدوی در پایان گفت: هیچ قشری اندازه ما آسیب ندید. الان شما راننده تاکسی‌ها را ببینید ساعت مقرری برای آن‌ها تعیین کردند که کار کنند و اتفاقا چون مردم به خاطر کرونا زیاد سوار مترو واتوبوس نمی‌شوند اوضاع‌شان بهتر است. همه چیز روی روال است ولی دو قشر خیلی ضرر کردند؛ آن‌هایی که سالن بدنسازی دارند و بعد هم رستوران‌دارها. مسئولان می‌توانستند برنامه‌ریزی کنند و برای مثال می‌گفتند روزهای زوج باشگاه‌ها باز باشد و روزهای فرد بسته. برای مثال اگر جمعیت باشگاه ما ۲۰۰ نفر است می‌توانستند به ۵۰ نفر کاهش دهند و باز هم این نفرات را در دو روز زوج و فرد تقسیم کنند. کاش ۹ ماه پیش پروتکل‌های بهداشتی برای باشگاه‌های بدنسازی تعیین می‌کردند و اگر انجام نمی‌شد بسته می‌شد، نه اینکه همه جا را تعطیل کنند!

منبع: برنا

ارسال نظر