|
کدخبر: 176705

یارمحمدیان در مراسم روز جهانی نمایشگاه ها مطرح کرد:

صنعتی شدن نمایشگاه ها مهمترین خواسته فعالان این حوزه

رییس انجمن نمایشگاه های ایران گفت: صنعت نمایشگاهی نه تنها در ذات خود موجب اشتغال است و آمار اشتغالزایی کشور را افزایش می دهد بلکه موجب رونق بخشیدن به دیگر صنایع کشور می شود.

نمایشگاه صنعتی شدن نمایشگاه ها مهمترین خواسته فعالان این حوزه

مراسم روز جهانی نمایشگاه ها روز گذشته با حضور حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، هاجر چنارانی رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌ های مجلس، مدیران شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، مدیران عامل مراکز نمایشگاهی کشور، پیشکسوتان، دست اندرکاران و نمایندگان فعالان صنعت نمایشگاهی از سرتاسر کشور در محل سایت تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا برگزار شد.

در این مراسم علی یارمحمدیان مدیرعامل سایت نمایشگاهی اصفهان و رییس انجمن نمایشگاه های ایران ضمن تبریک روز جهانی نمایشگاه ها به تمام فعالان صنعت نمایشگاهی ایران و جهان اظهار داشت: امیدواریم که با رفع تحریم های اقتصادی و همچنین کنترل و مدیریت شیوع ویروس کرونا صنعت نمایشگاهی در دنیا و کشورمان دوباره به روزهای اوج خود باز گردد. به اعتقاد ما صنعت نمایشگاهی پیشانی توسعه اقتصادی در کشور است و کارکردهای فوق العاده و بسیار زیادی دارد.

وی افزود: نه تنها صنعت نمایشگاهی پیوند دهنده جوامع و ذهن ها است بلکه بهترین ابزار توسعه اقتصاد و صادرات است. یک تولیدکننده هنگامی که از همه جا ناامید می شود به نمایشگاه مراجه می کند و مجموعه خود را احیا می کند. در نمایشگاه ها صادرات کشور افزایش می کند. نمایشگاه ها موجب افزایش اشتغال می شوند. نمایشگاه ها بهترین ابزار توسعه شهری در دنیا شناخته شده اند. طبق بررسی های انجام شده توسط اتحادیه جهانی نمایشگاه ها در شهرهایی که نمایشگاه برگزار می شود ورود سرمایه به آن شهرها به صورت کارا افزایش پیدا می کند. این موضوع از کارکردهای مهم صنعت نمایشگاهی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی اصفهان افزود: نمایشگاه محل خلاقیت برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان است. نظریه پردازان اعلام می کنند که در جایی خلاقیت به وجود می آید که افراد یک رسته شغلی در کنار هم قرار بگیرند. خلاقیت به صورت خوشه ای عمل می کند. هنگامی که یک تولیدکنندگان و فعالان یک صنعت مشخص در یک مکان جمع می شوند ناخودآگاه شاهد بروز خلاقیت خواهیم بود. نمایشگاه محل امید فعالان اقتصادی است.

یارمحمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: کدام نهاد اقتصادی در کشور وجود دارد که چنین کارکردهایی داشته باشد؟ نمایشگاه ها مانند یک درخت تنومند هستند که همه از میوه آن استفاده می کنند. صنعت نمایشگاهی نه تنها در ذات خود موجب اشتغال است و آمار اشتغالزایی کشور را افزایش می دهد بلکه موجب رونق بخشیدن به دیگر صنایع کشور می شود. صنوف مختلف بسیاری از مشکلات خود را در نمایشگاه ها می توانند حل و فصل کنند.

رییس انجمن نمایشگاه های ایران در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: متاسفانه این صنعت بزرگ با این میزان از کارکردهای بزرگ و مثمر ثمر با مشکلات عدیده روبرو شده و مورد بی مهری قرار گرفته است. صنعتی شدن نمایشگاه ها می تواند بسیاری از مشکلات فعالان این حوزه اعم از سایت داران و شرکت های نمایشگاهی را مرتفع کند. امروزه هزینه های انرژی که مدیران سایت های نمایشگاهی پرداخت می کنند کمر شکن شده است. بنابراین من از همین طریق از مسئولان و متولیان این حوزه درخواست می کنم که به عنوان اولین قدم رفع مشکلات صنعت نمایشگاهی در رابطه با صنعتی شدن نمایشگاه ها همت بکنند تا به امید خدا این مشکلات قدم به قدم مرتفع شوند.

ارسال نظر