|
کدخبر: 327262

آینده ارز شیبا چگونه است؟

شیبا اینو، یک میم کوین با تم سگ است که در سال 2020 راه‌اندازی شد و به سرعت در دنیای کریپتو مورد توجه کاربران قرار گرفت. اکنون نیز این رمزارز با عملکرد مثبت خود، همچنان در میان 15 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد.

فناوری آینده ارز شیبا چگونه است؟

شیبا از ابتدای راه‌اندازی تا کنون فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده و در این مدت برای پیشرفت، سوار بر موج تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و حمایت افراد بزرگ از جمله ایلان ماسک شده‌است. اما آینده شیبا اینو چگونه خواهد بود؟ در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

تاریخچه قیمت شیبا اینو

شیبا اینو (SHIB) در آگوست 2020 توسط فردی ناشناس با نام «ریوشی» متولد شد. این ارز دیجیتال به سرعت به دلیل حمایت افراد مشهوری مانند ایلان ماسک بنیانگذار تسلا، محبوبیت پیدا کرد. موفقیت شیبا اینو منجر به ایجاد میم‌کوین‌های زیادی شده‌است، اما SHIB همچنان یکی از شناخته ‌شده‌ترین آنها است.

تاریخچه قیمت شیبا اینو گواهی بر فراز و فرودهای شدید قیمت آن است. حمایت ایلان ماسک در ابتدای تولد این میم‌کوین، قیمت آن را تنها در سه ماه تا 4000 درصد افزایش داد و به اوج قیمتی 0.000035 دلار آمریکا رساند. اما شیبا زیاد در اوج باقی نماند و 90 درصد از ارزش خود را بعد از مدتی از دست داد.

شش ماه بعد، دومین رالی حتی بزرگ رخ داد. این رشد به دلیل اعلام ماسک مبنی بر پذیرش دوج کوین به عنوان روش پرداخت برای خودروهای الکتریکی تسلا رخ داد که منجر به افزایش قیمت شیبا اینو به 0.000075 دلار آمریکا شد که یک افزایش 1200 درصدی بود.

با این حال، بازار نزولی بعدی در سال 2022 باعث شد این رمزارز حدود 90 درصد از اوج ارزش خود را از دست بدهد.

سال 2023 سالی تقریبا آرام برای دارایی‌های کریپتو بود. بسیاری از رمزارزها در طول این سال عملکرد خوبی داشتند. نیروی محرکه این حیات دوباره در بازار کریپتو، تا حد زیادی به دلیل تایید 11 صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) در بورس آمریکا بود که گامی در جهت مشروعیت بخشیدن به کریپتو به عنوان یک سرمایه‌گذاری تلقی شد.

از مارس 2024، قیمت یک شیبا اینو 0.000028 دلار آمریکا بود که در حال حاضر تقریبا 72 درصد از بالاترین رکورد خود در اکتبر سال 2021 فاصله دارد.

این گذشته پرنوسان بازار میم کوین‌ها زمینه‌ را پیش‌بینی قیمت‌های آینده فراهم می‌کند. واضح است که تاریخچه قیمت شیبا اینو به شدت تحت تاثیر عوامل خارجی، از جمله رسانه‌های اجتماعی و تایید افراد مشهور بر احساسات سرمایه‌گذاران بوده است، عاملی که نمی‌توان هنگام پیش‌بینی قیمت در آینده نادیده گرفت.

شیبا اینو در سال 2024 چگونه عمل خواهد کرد؟

پیش‌بینی عملکرد ارزهای دیجیتال، به ویژه شیبا اینو، چالش برانگیز است. با این حال، عناصر خاصی می‌توانند بر مسیر حرکت این میم کوین تاثیر بگذارند.

تایید ماسک در سال 2024 می‌تواند تاثیر شایان توجهی روی قیمت این رمزارز بگذارد همانطور که تا کنون گذاشته است.

از طرف دیگر، وقوع یک بازار صعودی گسترده‌ برای ارزهای دیجیتال می‌تواند قیمت شیبا اینو را نیز افزایش دهد. همچنین، پذیرش رمزارزها توسط سرمایه‌گذاران و موسساتی که پتانسیل ارزهای دیجیتال را درک کرده‌اند، محیطی مطلوب برای رشد همه ارزهای دیجیتال، از جمله شیبا اینو، ایجاد می‌کند.

هیجان اخیر ناشی از تصویب 11 مورد ETF اسپات بیت کوین نمونه بارز این موضوع است، به طوری که قیمت شیبا در چند ماه گذشته تقریبا سه برابر شده‌است.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر رشد قیمت شیبا اینو، افزایش محبوبیت میم کوین‌ها است. این رمزارزها اغلب به دلیل گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی و نفوذ افراد مشهور، افزایش ناگهانی مجبوبیت را تجربه می‌کنند. با این حال، مدت زمان و پایداری این محبوبیت به سختی قابل تشخیص است.

متغیر مهم دیگری که باید در نظر داشته‌باشید، رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی مانند توییت‌های ایلان ماسک است که باعث ایجاد نوسان قیمت در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. همین موارد باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری در Shiba Inu ریسک بالایی داشته‌باشد.

به طور کلی، جدید بودن نسبی Shiba Inu و محیط بسیار بی‌ثباتی که در آن فعالیت می‌کند، پیش‌بینی عملکرد آن را در آینده سخت‌تر می‌کند.

بررسی چشم‌انداز آینده شیبا اینو در بازار کریپتو

در سناریوی صعودی باید گفت که عامل اصلی که سرمایه‌گذاران به میم‌کوین‌ها علاقه‌مند می‌شوند، محبوبیت آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی است. توییت های ایلان ماسک به ویژه در گذشته یکی از عوامل کلیدی رشد شیبا بوده است. بنابراین، تا زمانی که همچنان از حمایت‌های افراد مشهور از شیبا اینو وجود دارد، این میم کوین پتانسیل افزایش قیمت را خواهد داشت.

یکی دیگر از عواملی که به طور بالقوه در افزایش قیمت شیبا اینو تاثیر می‌گذارد، افزایش قیمت بیت‌کوین است. عملکرد بیت کوین اغلب زمینه را برای رشد بقیه ارزهای بازار کریپتو هموار می‌کند. اگر بیت کوین به مسیر صعودی خود ادامه دهد، ممکن است رمزارزهای دیگر از جمله شیبا اینو را نیز به همراه خود بالا بکشد.

از طرفی، پروژه شیباریوم که یک شبکه بلاک چین لایه 2 بر پایه اتریوم است، عامل تاثیرگذار بعدی در رشد شیبا اینو تلقی می‌شود. این پروژه تلاش دارد Shiba Inu را از یک میم کوین ساده به یک اکوسیستم جامع تبدیل کند.

در مقابل، با وجودی که این محبوبیت تا کنون به نفع شیبا اینو بوده اما می‌توان آن را به عنوان یک نقطه ضعف هم در نظر گرفت چون در صورت کنار گذاشته شدن آن توسط افراد مشهور، این پروژه با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد.

بازار سکه‌های میم به طور مداوم در حال تحول است و تقریبا هر روز رمزارزهای جدید ایجاد می‌شود. از زمان ایجاد شیبا اینو، طرح‌های مشابه زیادی وجود داشته که به نوبه خود پتانسیل شیبا اینو را برای تبدیل شدن به یکی دیگر از موارد ترند کاهش می‌دهد.

رقابت این تازه واردها می‌تواند به طور بالقوه سهم بازار شیبا اینو را کاهش دهد. در نتیجه، رقابت مداوم میم‌کوین‌های جدید و محبوبیت آنها می‌تواند شیبا اینو را در سایه قرار دهد.

آیا شیبا اینو سرمایه‌گذاری ایده خوبی است؟

ارزیابی قابلیت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات ذاتی و ماهیت غیرقابل پیش بینی آن می‌تواند چالش برانگیز باشد.

با توجه به عواملی که می‌توانند بر قیمت این ارز دیجیتال و ویژگی‌های آن تاثیر بگذارند، مهم است تاکید کنیم که این سرمایه‌گذاری در شیبا اینو برای همه مناسب نیست زیرا این میم کوین در گذشته نوسانات قابل توجهی را نشان داده و ارزش آن در چندین نوبت بیش از 90 درصد کاهش یافته‌است. بنابراین، اگر قصد سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال را دارید، باید تحقیقات خود را انجام داده و میزان تحمل ریسک خود را تعیین کنید. در نهایت نیز از یک مشاور مالی کمک بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها