|
کدخبر: 136684

شرایط دورکاری کارکنان آموزش و پرورش اعلام شد

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای شرایط دورکاری کارکنان اداری آموزش و پرورش را اعلام کرد.

فرهنگ شرایط دورکاری کارکنان آموزش و پرورش اعلام شد

معاون وزارت آموزش و پرورش شرایط دورکاری را اعلام کرد، براین اساس در شهرهای وضعیت قرمز مراکز آموزشی تعطیل و تمام کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای شرایط دورکاری کارکنان اداری آموزش و پرورش را اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: وضعیت زرد، نارنجی و قرمز از نظر فراگیری و شیوع ویروس کووید ۱۹ بر اساس ضوابط مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به صورت هفتگی توسط وزارت بهداشت برای که هر یک از شهرهای اعلام می‌شود.

تمام ادارات موظفند ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به سامانه‌های ارائه خدمات به صورت فراگیر و در اسرع وقت فراهم و زیرساخت‌های لازم برای انجام دورکاری را فراهم کنند.

در شهرهای دارای وضعیت زرد ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان، در شهرهای دارای وضعیت نارنجی با حضور ۵۰ درصد کارکنان و در شهرهای با وضعیت قرمز با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.

در شهرهای وضعیت قرمز تمام مراکز آموزشی به طور کامل تعطیل و تمام کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود ضمناً کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی حضور آنها ضروری است در محل کار حضور خواهند داشت و حفاظت از اماکن، ساختمان‌های اداری و نگهداشت تاسیسات برای جلوگیری از حوادث احتمالی در اولویت خواهد بود.

تمام مأموریت‌های اداری غیر ضرور در وضعیت‌های سه گانه لغو و مأموریت‌های ضروری استانی صرفاً با مجوز بالاترین مقام مجاز استان و ماموریت‌های در سطح ملی صرفاً با تایید بالاترین مقام دستگاه مجاز است.

برگزاری جلسات حتی‌المقدور به صورت ویدیو کنفرانس و جلسات حضوری ضروری با رعایت پروتکل‌ها و حداکثر مطابق تعداد اعلام شده و ظرفیت سالن‌ها برگزار شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر