|
کدخبر: 327830

وضعیت بحرانی رفح / اوضاع وخیم است

شواهد نشان می دهد که اینترنت در رفح به طور کامل قطع شده است.

سیاست وضعیت بحرانی رفح / اوضاع وخیم است

جنگنده ها و تانک های رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرده و همزمان با آغاز این حملات، اینترنت در رفح به طور کامل قطع شده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند همزمان با یورش خودروهای نظامی و حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح در سراسر این شهر در جنوب نوار غزه اینترنت به طور کامل قطع شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان در جبالیا در جنوب و اردوگاه النصیرات در مرکز غره را هدف قرار دادند. در همین راستا گردان‌های طوباس مقاومت فلسطین اعلام کردند نیروهای این گردان با یورش خودروهای نظامی صهیونیستی مقابله کرده و خساراتی به آن‌ها وارد کردند.

از سویی دیگر گردان‌های طولکرم در بیانیه‌ای اعلام کردند: به دشمن می گوییم مردان ما در همه میدان ها هستند و تا شما از سرزمینمان خارج نکنیم ، این مسیر را رها نمی‌کنیم و سرنوشت شما مرگ حتمی است.

گفتنی است در حالی که دیوان بین المللی دادگستری با صدور حکمی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید فوراً حملات نظامی اش را متوقف کند، اما این رژیم چادرهای آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرد که در نتیجه آن دست‌ کم ۴۵ فلسطینی از جمله ۲۳ زنان و کودکان جان باختند و ۲۴۹ نفر دیگر زخمی شده‌ اند. شاهدان عینی نیز تأکید کردند که بمباران ارتش اشغالگران قدس باعث شد بسیاری از چادرهای اردوگاه در آتش بسوزد.

دیپلمات پیشین کشورمان گفت که حملات رژیم صهیونیستی به رفح و کشتار غیرنظامیان نشان می‌دهد کابینه این رژیم به ریاست نتانیاهو نه تنها تمایلی برای آزای اسرای اسرائیلی ندارد بلکه مانع اصلی آزادی اسیران است.                                 

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند. در این جنایت تا این لحظه حدود ۵۰ نفر از فلسطینیان، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت بیش‌ از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال‌غرب رفح را با هفت موشک و بمب بزرگ بمباران کرد.

سازمان امداد و نجات غزه نیز اعلام کرد، بر اثر جنایت رژیم صهیونیستی در رفح، افراد زیادی دچار قطعی عضو یا سوختگی شدید شده‌اند و زنان و کودکان زیادی نیز قربانی شده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنایت رژیم صهیونیستی، یک بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به دستور اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی است که خواستار توقف فوری حمله به رفح شده بود.

محسن پاک‌آیین درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح و کشتار آوارگان و غیرنظامیان مستقر در کمپ‌ها گفت: حملاتی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه رفح انجام شد، اقدام قطعی به نسل‌کشی و مغایر با اراده بین‌المللی و مصوبات سازمان ملل و رای دیوان دادگستری لاهه است. این اقدامات در حالی انجام می‌شود که حتی آمریکا و انگلیس که حامیان اصلی صهیونیستی و شریک نسل‌کشی آن هستند با حمله این رژیم به رفح مخالف بودند و این روند حتما انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌کند.

وی گفت که اقدامات رژیم صهونیستی حتما در عضویت این رژیم در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت و از سویی آرای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان عضو ثابت در سازمان ملل مبتنی بر رای مجمع عمومی سازمان ملل بیشتر می‌شود.

این دیپلمات با سابقه کشورمان اظهار کرد که حملات رژیم صهیونیستی به رفح و کشتار غیرنظامیان نشان می‌دهد که کابینه این رژیم به ریاست نتانیاهو نه تنها تمایلی برای آزادی اسرای اسرائیلی ندارد بلکه مانع اصلی آزادی اسیران است و به دنبال گسترده‌تر کردن دامنه جنگ برای بقای خود است و اصلا مساله آتش‌بس، مساله رهبران این رژیم نیست.

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها