|
کدخبر: 175233

رئیسی:ثبات اقتصادی نیازمند ثبات در تصمیم گیری است

ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تیم اقتصادی دولت باید هم قوی و هماهنگ و کارامد باشد و هر کدام یک آهنگی ساز نکنند.

سیاست داخلی رئیسی:ثبات اقتصادی نیازمند ثبات در تصمیم گیری است

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با فعالان اقتصادی که صبح امروز  در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت:  طبیعتا دیدگاه های شما نسبت به مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود زیرا شما میدان دارید و کف بازار اقدامات اقتصادی هستند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: امروز مسائل اقتصادی و نظام مسایل اقتصادی یک مساله نیست و شناخت مساله و شناخت راه حل مساله و تعیین اولویت و در میدان عمل میدان داری کردن و در اتاق دربسته ننشستن  مهم است.

وی  با بیان اینکه من خود مدیر میدانی هستم تاکید کرد:  ما ایرانی قوی می خواهیم و برای ایران قوی زمینه موجود است و خدا نیروی انسانی و کارآمد و دلسوز را به این کشور عنایت کرده و آنچه که حلقه مفقوده است مساله مدیریت قوی و کارامد و جهادی است تا بتواند این ذخایر را تبدیل به یک قدرتی در حوزه اقتصاد  کند زیرا ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی گیرد.

رییسی تصریح کرد: در دولت ، تیم اقتصادی دولت باید  هم قوی و هماهنگ و کارامد باشد و هر کدام یک آهنگی ساز نکنند. تصمیمات باید از یک ثبات برخوردار باشد و باید در دولت شکل گیرد.  ثبات اقتصادی نیازمند ثبات در تصمیم گیری است.‌

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اشکال ما در واگذاری‌ها اشکال مصداقی است و اصل خصوصی سازی باید ادامه یابد و نظارت وطیفه دولت است.  صدور برخی از مجوزها که کار خصوصی سازی را کند می کند باید حل شود  و در مجوزها باید تجدیدنظر صورت گیرد.

وی افزود: در قضیه کرونا بخش اصناف خیلی آسیب دید. انشالله خدا این خسارت ها را جبران کند.

رئیسی با طرح این سوال که کنترل نرخ ارز چگونه ممکن است ؟ گفت:  یک روز ارز ریختن در بازار و یک روز اعلام کنی که خزانه کشور خالی است؛ هر دو غلط است و اینکه در اتاق دربسته بشینیم و تصمیم بگیریم  درست نیست  لذا ارتباط بین بازار و نظام تصمیم سازی یک ضرورت است.  آیا سهم ما در منطقه این میزان است؟

وی تاکید کرد: ما دولتی مردمی می خواهیم و در نظر بگیریم که هر تصمیمی میگیریم مردم دچار آسیب نشوند و باید مساله مردم از مهمترین مسایل ما باشد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما قانون بهبود فضای کسب و کار را داریم که در مجلس تصویب شد ایا قانون اجرا شده است؟ ان‌شاءالله این قانون را اجرایی می کنیم.  کشور ما کشور انتخابات است و اگر برپاشنه قانونمنداری نچرخد دچار آسیب می شود.

وی افزود: ما تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی را باور داریم و کشورهای منطقه باید در تعامل با ما باشند زیرا ما ظرفیت های بسیاری داریم.

رییسی گفت:  طوری عمل نکنیم که یک روز جوجه‌ها  زنده زنده کشته شوند و جوجه کشی  راه نیفتد  و  یک روز دیگر مردم در صف مرغ باشند. روزی نباید شاهد باشیم که پیاز و گوجه  و هندوانه که با زحمت بسیار کشاورزان به مردم عرضه شده، ارزان خریداری شود و روزی  با قیمت بسیار گران در اختیار مردم قرار بگیرد.  این امر به تنظیم در بازار نیاز دارد  و باید مدیریت صورت گیرد و اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مسئله را دارد. 

وی گفت: در واگذاری ها و تامین و توزیع کالا باید ظرفیت تعاونی ها را در نظر بگیریم. 

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد:  برای انجام کار اقتصادی قوی باید کارشناسی قوی صورت گیرد. کار فنی قوی کارشناسی می‌خواهد و تصمیمات لحظه‌ای ثبات بازار را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه اقتصاد کشور را دچار اخلال می‌کند گفت: بازار را دستوری و با نشستن در اتاق نمی توان اداره کرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان گفت: این جلسه آغاز است نه انجام.   ان‌شاءالله ارتباط را به طور مستمر با فعالان خواهیم داشت.

ارسال نظر